Przejdź do głównej zawartości

Charakterystyka reklamy prasowej oraz reklamy w czasopismach.

Omówimy na początku rys historyczny reklamy prasowej, a następnie jej wady i zalety. Kolejno zajmiemy się również przedstawieniem wad i zalet oraz form reklamy prasowej, form reklamy w czasopismach oraz omówieniem dostępnych modułów reklamowych.

1438 r.-wynalezienie czcionki przez J. Gutenberga,
1525 r.-pojawienie się pierwszej drukowanej ulotki, broszury reklamującej książkę (Niemcy),
XVI w./XVII w.-w Anglii pojawiają się ręcznie malowane plakaty dotyczące pracy i pracowników, tj, SIQUIS,
XV w.-w Polsce pojawia się reklama dworska w formie folderów po łacinie lub w j. niemieckim,
1704 r.-USA, gazeta opublikowała pierwsze ogłoszenie dotyczące poszukiwania przestępcy,
koniec XIX w.-linotyp (automatyczne składanie i łamanie tekstu) wynaleziony w Niemczech przez Ottmara Mengenthallera,
lata 90. XIX w.-Anglia, pojawiają się zdjęcia i barwne obrazy w kolorowych magazynach,

Reklama prasowa-jak każda inna-ma swoje wady i zalety. Przedstawiłam je w tabeli znajdującej się poniżej.

Źródło: opracowanie własne.         

    
Źródło: opracowanie własne.
Formy reklamy prasowej:
  • moduł-największy możliwy do zaadaptowania obszar na ogłoszenie.
Pełna strona to około 30 modułów.

Standardowe moduły:
1. moduł cała strona:

Źródło: opracowanie własne.




2. moduł 1/2 strony poziom:
Źródło: opracowanie własne.



3. moduł 1/2 strony pion:
Źródło: opracowanie własne.

4. moduł 1/3 strony poziom:
Źródło: opracowanie własne.



5. moduł 1/4 strony pion:
Źródło: opracowanie własne.



6. moduł 1/4 strony:
Źródło: opracowanie własne.



7. moduł wyspa:
Źródło: opracowanie własne.



8. moduł junior page:
Źródło: opracowanie własne.

Formy reklamy w czasopismach:
-sztywne strony-usztywniane strony znajdujące się pomiędzy innymi stronami,
-inserty-luźno wrzucane ulotki, zazwyczaj pomiędzy inne strony czasopisma,
-prezentacja destynacji-jedna strona tekstu plus jedna strona grafiki,
-rozkładówka-reklama na dwóch sąsiadujących stronach,
-advertorial-artykuł sponsorowany,
-brasilian cover-reklama na okładce z dodatkowym skrzydełkiem zagiętym do wewnątrz czasopisma,
-french door-reklama na okładce ukryta pod skrzydełkami rozchylanymi na zewnątrz pisma,
-z-gate-reklama ukryta pod okładką z dodatkowym skrzydełkiem odchylonym w przeciwnym kierunku niż pismo,
-reklama kontekstowa-umieszczona przy artykule, do którego nawiązuje treścią i tematyką,
-reklama teaserowa-drażniąca, wykorzystująca ciekawość,
-reklama konsekutywna-występuje na bezpośrednio następujących po sobie stronach,
-banderole-opasają czasopismo w formie paska.

Zadanie na dziś: Określ, który moduł w reklamie prasowej i jaka forma reklamy w czasopiśmie jest najskuteczniejsza. Odpowiedź uzasadnij i podaj przykłady takich reklam.

Komentarze

  1. Did you hear there's a 12 word phrase you can say to your crush... that will induce deep emotions of love and instinctual attraction to you buried within his heart?

    That's because hidden in these 12 words is a "secret signal" that fuels a man's impulse to love, admire and look after you with all his heart...

    12 Words That Trigger A Man's Love Response

    This impulse is so built-in to a man's brain that it will drive him to try better than before to make your relationship as strong as it can be.

    Matter-of-fact, triggering this influential impulse is absolutely binding to getting the best ever relationship with your man that the second you send your man one of the "Secret Signals"...

    ...You will soon find him open his heart and soul to you in such a way he never experienced before and he'll distinguish you as the only woman in the galaxy who has ever truly tempted him.

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja dopiero zaczynam swoją przygodę z reklamą, ale już miałem wielokrotnie okazję aby zlecać coś do druku w drukarni. Zresztą czytałem także o katalogach firmowych https://megaszkolenia.pl/kiedy-warto-wykorzystac-katalog-do-prezentacji-firmowej-oferty/ i jestem zdania, że jest to naprawdę świetna sprawa praktycznie dla każdej firmy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gadżety reklamowe zawsze robią robotę. To znaczy przyciągają nowych klientów. Są tez takie gadżety jak namioty reklamowe których nie możemy zabrać ze sobą ale ich logo zapamiętujemy. Widziałam takie namioty w https://www.vitabri.pl to też świetna opcja na reklamę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałbym Wam polecić stronę https://www.alejahandlowa.pl/uslugi/czy-ulotki-sa-dobra-forma-promocji , na której znajdziecie porady dotyczące tworzenia drobnych produktów reklamowych. Są one tanie, jednak aby dobrze spełniały swoją role należy je dobrze wykonać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Sposobów na reklamę jest bardzo wiele. Według mnie jedną z najskuteczniejszych metod są darmowe gadżety z logo firmy.
    https://www.cintapunto.pl/

    OdpowiedzUsuń
  7. Zupełnie nie znam się na reklamie ale zależy mi aby podjąć współpracę z profesjonalistami w tej branży. Dużo słyszałam o agencji Nakatomi, a między innymi to, że mają swoje oddziały w aż 9 miastach w Polsce, w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

    OdpowiedzUsuń
  8. Niegdyś reklamy w czasopismach były bardzo popularne. Dziś niestety coraz mniej osób czyta gazety.
    https://www.trinityfinance.com.pl/doradca-kredytowy-brzesko/

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś były tylko reklamy w gazecie, a teraz jest telewizja, pozycjonowanie stron, Google Ads oraz wiele wiele więcej.

    OdpowiedzUsuń
  10. Polecam rzucić okiem na taką opcję jak projektowanie wizytówek: https://printika.pl/produkty/wizytowki/ . To specjaliści w swoim fachu. Można u nich zamówić też inne najróżniejsze wydruki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Owszem reklama jest ważna, ale wszystko musi być przeprowadzane racjonalnie i przemyślane. Warto sięgać więc po aktualną wiedzę, co ma sens, a co nie? Jakie działania mogą przynieść wyznaczone cele? Tutaj https://funkymedia.pl/marketing/seo/dostosowywanie-tresci-do-ip-uzytkownika-john-mueller-odpowiada-czy-takie-praktyki-szkodza-seo przykładowo macie wpis - jakie działania mogą szkodzić seo?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Klasyfikacja mediów i środków reklamowych oraz ich nośników.

Omawiając te zagadnienia powinniśmy wyjść od definicji mediów, środków i nośników reklamy. Zatem: -medium reklamy to kanał komunikacyjny, za pomocą którego dociera informacja, -środek reklamy to konkretny środek tworzący dane medium, -nośnik reklamy to konkretna forma przekazywania informacji reklamowych. Źródło: opracowanie własne. Jak ocenić media wykorzystywane w kampaniach reklamowych? Należy określić: a) Czy dany nośnik gwarantuje dotarcie do grupy docelowej? b) Który z nośników wygeneruje najniższy koszt dotarcia do jak największej grupy docelowej? Zadanie na dziś: Określ, jakie media, środki i nośniki reklamy byłyby najodpowiedniejsze dla kampanii reklamowej marki Y oferującej czekolady wysokiej jakości w wyjątkowych cenach na terenie całego kraju. Odpowiedź uzasadnij.

Techniki przekazu reklamowego.

Wyróżniamy 7 podstawowych technik wykorzystywanych przy konstruowaniu przekazów reklamowych.  1. DEMONSTRACJA: przedstawia wszechstronność reklamowanego produktu, opisuje zalety, cechy oraz możliwości zastosowania danego towaru, statyczna (produkt w stanie spoczynku) lub dynamiczna (produkt w użyciu), czasem pojawia się w formie crash-testu przedstawiającego produkt w sytuacjach ekstremalnych, co ma udowodnić wysoką jakość reklamowanego produktu, dozwolone jest porównywanie z konkurencją i wykazanie przewagi. 2.  KAWAŁEK ŻYCIA: zazwyczaj działa wg schematu: problem -> rozwiązanie (produkt) -> zadowolenie, może przedstawiać zwykłych ludzi w sytuacjach codziennych,  odbiorca może się identyfikować z bohaterami, ukazuje łatwość rozwiązywania problemu dzięki reklamowanemu produktowi, w reklamie może pojawić się symbol, który wiąże się bezpośrednio  z reklamowaną marką i ma wzmocnić zapamiętywalność reklamy. 3.  REKOMENDACJA: pozytywna opinia z reguły wypowi