Przejdź do głównej zawartości

Klasyfikacja mediów i środków reklamowych oraz ich nośników.

Omawiając te zagadnienia powinniśmy wyjść od definicji mediów, środków i nośników reklamy. Zatem:
-medium reklamy to kanał komunikacyjny, za pomocą którego dociera informacja,
-środek reklamy to konkretny środek tworzący dane medium,
-nośnik reklamy to konkretna forma przekazywania informacji reklamowych.

Źródło: opracowanie własne.
Jak ocenić media wykorzystywane w kampaniach reklamowych? Należy określić:
a) Czy dany nośnik gwarantuje dotarcie do grupy docelowej?
b) Który z nośników wygeneruje najniższy koszt dotarcia do jak największej grupy docelowej?

Zadanie na dziś: Określ, jakie media, środki i nośniki reklamy byłyby najodpowiedniejsze dla kampanii reklamowej marki Y oferującej czekolady wysokiej jakości w wyjątkowych cenach na terenie całego kraju. Odpowiedź uzasadnij.

Komentarze

  1. Bzdury pomylone środki z nośnikami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli mowa o mediach internetowych, to ja jestem ogromnym zwolennikiem reklamy w sieci, gdyż jest tańsza niż w innych mediach, a często niejednokrotnie skuteczniejsza. Tutaj przeczytałem: https://fabrykamarketingu.pl/programmatic-buying-rtb/ o kampanii reklamowej programmatic buying, która wyświetla się użytkownikom danej strony internetowej wyłącznie wtedy, gdy uzna, że to, co wspomniana reklama przedstawia, może ich zainteresować... Teraz, reklamy są odpowiednio targetowane, a nie tak jak to było jeszcze kilkanaście lat temu, gdy wyświetlały się dosłownie wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
  3. Obecnie, warto inwestować przede wszystkim w reklamę internetową. Nie bez powodu budżet na reklamę w sieci z roku na rok jest coraz większy. Samą obsługę kampanii reklamowej warto byłoby powierzyć profesjonalnej firmie. Zalicza się do nich między innymi http://www.adnext.pl/ (w jej ofercie można znaleźć chociażby kampanie content marketingowe).

    OdpowiedzUsuń
  4. Dodatkowym nośnikiem reklamowym może zostać też zwykła pieczątka. Pieczątki https://www.maxsc.com.pl/pieczatki-2/ nie muszą ograniczać się wyłącznie do umieszczenia na nich samych formalności. Oprócz nich na pieczątce zawarte mogą być elementy promocyjne np. informacje o dostępnych metodach komunikacji (w tym social media), informacje o innych oddziałach firmowych, czy samo logo firmy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak naprawdę to jest wiele różnych metod reklamowych i wszystko zależy od pomysłowości. Też wydaje mi się, że współpraca z taką agencją jak Green Parrot będzie najlepszym pomysłem, ponieważ ci fachowcy wiedzą jak podejść do tematu reklamy

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak nośnik reklamy to świetnie sprawdzają się ścianki tekstylne https://adlove.pl/pl/scianki-tekstylne-141/ zwłaszcza na targach i konferencjach. Z pozoru prosta metoda, ale ma swój wydźwięk, przede wszystkim zwiększa widoczność marki i wzbudza zainteresowanie

    OdpowiedzUsuń
  7. Może warto też zdecydować się na influencer marketing? Wiele osób wybiera właśnie taką opcję jeśli chodzi o reklamę internetową. W artykule http://viavision.pl/3-zasady-skutecznego-influencer-marketingu-sprawdz/ znajdziecie więcej informacji na ten temat.

    OdpowiedzUsuń
  8. Istnieje wiele form reklamy, ale żeby była ona skuteczna musi ona być dostosowany do profilu biznesu i do samego klienta. Też kładę nacisk na dobrze dopasowaną reklamę. Od kiedy rozpocząłem współpracę z https://www.vizer.pl/ zawsze staramy się stworzyć kampanię reklamową adekwatną do potrzeb i oczekiwań klientów

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak najbardziej sama reklama jest ważna i moim zdaniem każda firma powinna ją mieć jeśli myśli o rozwoju. Bardzo ciekawie o powiadomieniach push napisano w https://push-ad.com/blog/jak-wykorzystac-powiadomienia-push-i-segmentacje-psychograficzna-do-maksymalizacji-sprzedazy/ i jestem zdania, że faktycznie mogą one się przydać aby zwiększać sprzedaż.

    OdpowiedzUsuń
  10. Powiem Wam szczerze, że nie wyobrażam sobie funkcjonowania firmy bez odpowiedniego marketingu. Przecież to jest tutaj podstawa i trzeba odpowiednio zająć się wszystkimi kwestiami. Ja może polecę Wam stronę https://tearsofjoy.pl/kopalnia-wiedzy/5-wskazowek-jak-promowac-firme-w-social-mediach i wszystkie informacje na niej, a Wy konkretnie sobie zerknijcie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobrze, że jest tyle nośników reklamy, dzięki temu możliwość trafienia do grupy odbiorców docelowych jest większa.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dokładnie. To ogromny pozytyw, że można przebierać w formach reklamy. W przypadku promocji na rynku lokalnym ogromną popularnością cieszy się citylighty https://www.znajdzreklame.pl/citylighty . Zdecydowanie przyciąga wzrok , a co za tym idzie wzbudza zainteresowanie w bardzo dużej formie odbiorców

    OdpowiedzUsuń

  13. Ostatnio czytałam że warto wykorzystywać w reklamie biznesu wizytówki . Są one absolutnym standardem na wszelkich spotkaniach biznesowych dlatego warto zastosować je także w celach marketingowych

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeśli chcesz promować swoja firmę w internecie najpierw trochę poczytaj na ten temat https://inspiracjemarketingowe.pl/targetowanie-reklam-na-facebooku-7-przydatnych-wskazowek/ Warto wiedzieć jak to wygląda, na czym polega itd. Potem poszukaj profesjonalnej agencji marketingowej.

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy wiecie w jaki sposób możecie wykorzystać media społecznościowe do promocji własnej marki? Jeżeli jesteście zainteresowani tym tematem, to polecam Wam sprawdzić artykuł na stronie - http://zoneweb.pl/jak-w-pelni-wykorzystac-potencjal-mediow-spolecznosciowych-w-marketingu/ .

    OdpowiedzUsuń
  16. A co powiecie na to aby nośnikiem reklamowym była taśma klejąca? Na takiej można umieszczać dowolne nadruki, zobaczcie jak mogą one wyglądać na stronie https://tcmservice.pl/produkty-kategoria/tasmy-z-nadrukiem/ . Ten producent zajmuje się zarówno produkcją jak i właśnie wykonywaniem nadruków na taśmach.

    OdpowiedzUsuń
  17. Media społecznościowe to doskonała opcja do rozwinięcia portalu. Kampanie google ads, social media https://sitab.pl/social-media-bydgoszcz/

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo interesujący artykuł. Natomiast tutaj https://funkymedia.pl/marketing/seo/wplyw-struktury-html-strony-na-pozycjonowanie-seo-nowe-informacje możecie dodatkowo dowiedzieć się na temat tego - jaki jest wpływ struktury html strony na pozycjonowanie?

    OdpowiedzUsuń
  19. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  20. Nośniki reklam są bardzo zależne od branży, jednak producenci czekolady mają bez wątpienia duże pole do popisu. Marketing tradycyjny jak i internetowy się sprawdzi. https://wersito.pl/.

    OdpowiedzUsuń
  21. Dobra agencja https://bigwebsite.pl potrafi wykorzystać każdy nośnik przekazu.

    OdpowiedzUsuń
  22. Media społecznościowe stanowią doskonałą opcję do rozwinięcia portalu oraz skutecznej promocji. Kampanie w Google Ads oraz obecność na platformach social media mogą znacząco zwiększyć widoczność i zaangażowanie użytkowników. Warto skorzystać z profesjonalnej pomocy agencji takiej jak https://agencjapm.pl/, aby osiągnąć pożądane rezultaty.

    OdpowiedzUsuń
  23. Myślę, że w tej sytuacji może Was zainteresować także domena online . Warto zapoznać się bliżej z ofertą tej firmy, która oferuje tworzenie stron internetowych, a także dalszą opiekę nad nimi.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Techniki przekazu reklamowego.

Wyróżniamy 7 podstawowych technik wykorzystywanych przy konstruowaniu przekazów reklamowych.  1. DEMONSTRACJA: przedstawia wszechstronność reklamowanego produktu, opisuje zalety, cechy oraz możliwości zastosowania danego towaru, statyczna (produkt w stanie spoczynku) lub dynamiczna (produkt w użyciu), czasem pojawia się w formie crash-testu przedstawiającego produkt w sytuacjach ekstremalnych, co ma udowodnić wysoką jakość reklamowanego produktu, dozwolone jest porównywanie z konkurencją i wykazanie przewagi. 2.  KAWAŁEK ŻYCIA: zazwyczaj działa wg schematu: problem -> rozwiązanie (produkt) -> zadowolenie, może przedstawiać zwykłych ludzi w sytuacjach codziennych,  odbiorca może się identyfikować z bohaterami, ukazuje łatwość rozwiązywania problemu dzięki reklamowanemu produktowi, w reklamie może pojawić się symbol, który wiąże się bezpośrednio  z reklamowaną marką i ma wzmocnić zapamiętywalność reklamy. 3.  REKOMENDACJA: pozytywna opinia z reguły wypowi

Charakterystyka reklamy prasowej oraz reklamy w czasopismach.

Omówimy na początku rys historyczny reklamy prasowej, a następnie jej wady i zalety. Kolejno zajmiemy się również przedstawieniem wad i zalet oraz form reklamy prasowej, form reklamy w czasopismach oraz omówieniem dostępnych modułów reklamowych. 1438 r.-wynalezienie czcionki przez J. Gutenberga, 1525 r.-pojawienie się pierwszej drukowanej ulotki, broszury reklamującej książkę (Niemcy), XVI w./XVII w.-w Anglii pojawiają się ręcznie malowane plakaty dotyczące pracy i pracowników, tj, SIQUIS, XV w.-w Polsce pojawia się reklama dworska w formie folderów po łacinie lub w j. niemieckim, 1704 r.-USA, gazeta opublikowała pierwsze ogłoszenie dotyczące poszukiwania przestępcy, koniec XIX w.-linotyp (automatyczne składanie i łamanie tekstu) wynaleziony w Niemczech przez Ottmara Mengenthallera, lata 90. XIX w.-Anglia, pojawiają się zdjęcia i barwne obrazy w kolorowych magazynach, Reklama prasowa-jak każda inna-ma swoje wady i zalety. Przedstawiłam je w tabeli znajdującej się poniżej.