Przejdź do głównej zawartości

Techniki przekazu reklamowego.

Wyróżniamy 7 podstawowych technik wykorzystywanych przy konstruowaniu przekazów reklamowych. 

1. DEMONSTRACJA:
  • przedstawia wszechstronność reklamowanego produktu,
  • opisuje zalety, cechy oraz możliwości zastosowania danego towaru,
  • statyczna (produkt w stanie spoczynku) lub dynamiczna (produkt w użyciu),
  • czasem pojawia się w formie crash-testu przedstawiającego produkt w sytuacjach ekstremalnych, co ma udowodnić wysoką jakość reklamowanego produktu,
  • dozwolone jest porównywanie z konkurencją i wykazanie przewagi.
2.  KAWAŁEK ŻYCIA:
  • zazwyczaj działa wg schematu:
problem -> rozwiązanie (produkt) -> zadowolenie,
  • może przedstawiać zwykłych ludzi w sytuacjach codziennych,
  •  odbiorca może się identyfikować z bohaterami,
  • ukazuje łatwość rozwiązywania problemu dzięki reklamowanemu produktowi,
  • w reklamie może pojawić się symbol, który wiąże się bezpośrednio  z reklamowaną marką i ma wzmocnić zapamiętywalność reklamy.
3.  REKOMENDACJA:
  • pozytywna opinia z reguły wypowiadana przez znaną osobę, eksperta lub przeciętnego użytkownika,
  • budzi zaufanie u odbiorców i przekonanie o skuteczności produktu.
4. STYL ŻYCIA:
  • przedstawia określony styl życia użytkownika pomijając konkretne właściwości reklamowanego produktu,
  • produkt ma zacząć budzić pozytywne skojarzenia,
  • istotną rolę w takiej reklamie odgrywa muzyka.
5. HUMOR:
  •  reklama taka kierowana jest głównie do młodych osób i jest chętnie przez nie oglądana,
  • wykorzystanie humoru w reklamie sprawia, że jest ona łatwa do zapamiętania,
  • osłabia negatywną opinię o marce,
  • rozładowuje negatywne emocje,
  • wzmacnia wizerunek marki.
6. ANIMACJA:
  • zawiera elementy rysunkowe,
  • tworzy przyjazną atmosferę,
  • animowana postać może stać się wówczas symbolem marki,
  • taka reklama ma przewagę nad rekomendacjami,
7. FANTAZJA:
  •  odwołuje się do wyobraźni odbiorcy,
  • przedstawia nierealny świat i często nierealne sytuacje.
 Zadanie na dziś: Wyszukaj i podaj po jednym przykładzie reklamy do każdej z omówionych technik. Uzasadnij swoje stanowisko,

Komentarze

  1. Podejmując się reklamy internetowej także trzeba pamiętać o działaniach pozycjonujących, ponieważ wzmocnią one pozycje naszej strony. Tutaj https://greenparrot.pl/nasza-oferta/pozycjonowanie-stron-internetowych/ można znaleźc fachowców, którzy znają się na tym temacie

    OdpowiedzUsuń
  2. Jednym z ważniejszych narzędzi w biznesie, nie tylko internetowym, jest analiza danych. Tutaj https://astrafox.pl/tableau-business-intelligence/ można takowe znaleźć. Dzięki analizie, statystykom i prognozom można skutecznie rozwijać firmę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Reklamę firmy można umieszczać na różnych elementach. Jeśli nadaje się paczki to do ich zabezpieczania można użyć takiej taśmy jak jest w ofercie https://tcmservice.pl/produkt/papierowa-z-logo/ . Na niej można zamówić dowolny nadruk, może to być właśnie logo firmy czy inne dane reklamowe.

    OdpowiedzUsuń
  5. Interesujące podejście do technik przekazu reklamowego – ważne, aby rozumieć, jak wpływają one na nasze decyzje zakupowe.
    https://interboard.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Klasyfikacja mediów i środków reklamowych oraz ich nośników.

Omawiając te zagadnienia powinniśmy wyjść od definicji mediów, środków i nośników reklamy. Zatem: -medium reklamy to kanał komunikacyjny, za pomocą którego dociera informacja, -środek reklamy to konkretny środek tworzący dane medium, -nośnik reklamy to konkretna forma przekazywania informacji reklamowych. Źródło: opracowanie własne. Jak ocenić media wykorzystywane w kampaniach reklamowych? Należy określić: a) Czy dany nośnik gwarantuje dotarcie do grupy docelowej? b) Który z nośników wygeneruje najniższy koszt dotarcia do jak największej grupy docelowej? Zadanie na dziś: Określ, jakie media, środki i nośniki reklamy byłyby najodpowiedniejsze dla kampanii reklamowej marki Y oferującej czekolady wysokiej jakości w wyjątkowych cenach na terenie całego kraju. Odpowiedź uzasadnij.

Charakterystyka reklamy prasowej oraz reklamy w czasopismach.

Omówimy na początku rys historyczny reklamy prasowej, a następnie jej wady i zalety. Kolejno zajmiemy się również przedstawieniem wad i zalet oraz form reklamy prasowej, form reklamy w czasopismach oraz omówieniem dostępnych modułów reklamowych. 1438 r.-wynalezienie czcionki przez J. Gutenberga, 1525 r.-pojawienie się pierwszej drukowanej ulotki, broszury reklamującej książkę (Niemcy), XVI w./XVII w.-w Anglii pojawiają się ręcznie malowane plakaty dotyczące pracy i pracowników, tj, SIQUIS, XV w.-w Polsce pojawia się reklama dworska w formie folderów po łacinie lub w j. niemieckim, 1704 r.-USA, gazeta opublikowała pierwsze ogłoszenie dotyczące poszukiwania przestępcy, koniec XIX w.-linotyp (automatyczne składanie i łamanie tekstu) wynaleziony w Niemczech przez Ottmara Mengenthallera, lata 90. XIX w.-Anglia, pojawiają się zdjęcia i barwne obrazy w kolorowych magazynach, Reklama prasowa-jak każda inna-ma swoje wady i zalety. Przedstawiłam je w tabeli znajdującej się poniżej.