Przejdź do głównej zawartości

Cechy przekazu reklamowego.

Czym jest przekaz reklamowy i co go charakteryzuje?

Chciałabym, abyście przez chwilę spróbowali sobie przypomnieć kilka przekazów reklamowych, które widzieliście ostatnio. Zanim przejdziecie do dalszej lektury, zastanówcie się jak moglibyście scharakteryzować i zdefiniować "przekaz reklamowy".

Otóż przekaz reklamowy powinien wyrażać ideę reklamy, czyli treść, którą tak naprawdę chcemy konsumentowi przekazać.

Jaki powinien być idealny przekaz reklamowy?

Przekaz reklamowy powinien być:
  • atrakcyjny, ponieważ powinien przyciągać uwagę i w sposób ciekawy informować o cechach produktu,
  • sugestywny, czyli przekonujący,
  • zrozumiały,
  • zapamiętywalny, tzw. "łatwo wpadający w ucho",
  • zwięzły, bo ma eksponować tylko najważniejsze cechy produktów,
  • oryginalny i wyróżniający się na tle konkurencji,
  • aktualny przez jak najdłuższy czas, ponieważ nieetycznym jest wprowadzanie konsumenta w błąd,
  • dopasowany do wybranej grupy docelowej,
  • zgodny z prawem i dobrymi obyczajami.
Zadanie na dziś: Podaj przykład przekazu reklamowego, który nie jest zgodny z etyką lub dobrymi obyczajami oraz uzasadnij swoje stanowisko.

Komentarze

  1. Akurat jeśli chodzi o samą reklamę to po krotce mówiąc ma ona sprzedać naszą usługę lub dany produkt. Ja również jestem zdania, że tak jak napisano w http://www.pracownikok.pl/influencer-marketing-rozwiazanie-tylko-dla-najwiekszych/ to właśnie influencer marketing może być również bardzo ciekawym rozwiązaniem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno sama reklama jest bardzo istotna jeśli chodzi o funkcjonowanie naszej firmy. Ja jestem zdania, że to co napisano na stronie https://push-ad.com/blog/wlacz-kampanie-push-do-swojego-mediaplanu/ może być bardzo fajnym rozwiązaniem. Tym bardziej, że kampanie push doskonale się sprawdzają.

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie ja dopiero co zaczynam swoją przygodę z reklamą w Internecie, ale muszę przyznać, że na ten moment najbardziej interesuje mnie pozycjonowanie. Jestem zdania, że to co napisano na stronie https://marketinginsider.pl/e-biznes/jak-pozycjonowac-sklep-internetowy/ doskonale pozwala zrozumieć w jaki sposób możemy zacząć pozycjonować sklep internetowy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy artykuł. Dobra agencja marketingowa wie w jaki sposób stworzyć najlepszą reklamę dla danego klienta.
    https://pryzmat.media/

    OdpowiedzUsuń
  5. Reklama jest przede wszystkim po to, aby dotrzeć do potencjalnego klienta i zainteresować go przekazem. Tym bardziej, że w dzisiejszych czasach bardzo często korzysta się z reklamy internetowej. Mi bardzo podoba się to co przeczytałam w http://www.woliszpolish.pl/najpopularniejsze-social-media-wsrod-mlodych-jak-dotrzec-do-nich-z-reklamami/ i faktycznie za pomocą social media możemy dotrzeć do młodszych odbiorców z naszą reklamą.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo przydatny wpis! Współpracuję właśnie z tą firmą https://zleca.pl/wykonawca/http-strategiamarki-pl-1595189951, która zajmuje się wdrażaniem strategii marek w internecie. Obecnie, aby zwrócić na siebie uwagę, duże znaczenie ma strategiczne myślenie, analiza, stosowanie przydatnych narzędzi i oczywiście design.

    OdpowiedzUsuń
  7. Prowadzenie fanpage facebook jest niezbędnym elementem skutecznej strategii marketingowej dla każdej firmy, która chce zbudować silną obecność w mediach społecznościowych. Zarządzanie fanpage'em wymaga nie tylko regularnego publikowania angażujących treści, ale także interakcji z obserwatorami i monitorowania efektywności prowadzonych działań. Profesjonalne podejście do prowadzenia fanpage'a pozwala na budowanie pozytywnego wizerunku marki i zwiększanie zaangażowania użytkowników.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Klasyfikacja mediów i środków reklamowych oraz ich nośników.

Omawiając te zagadnienia powinniśmy wyjść od definicji mediów, środków i nośników reklamy. Zatem: -medium reklamy to kanał komunikacyjny, za pomocą którego dociera informacja, -środek reklamy to konkretny środek tworzący dane medium, -nośnik reklamy to konkretna forma przekazywania informacji reklamowych. Źródło: opracowanie własne. Jak ocenić media wykorzystywane w kampaniach reklamowych? Należy określić: a) Czy dany nośnik gwarantuje dotarcie do grupy docelowej? b) Który z nośników wygeneruje najniższy koszt dotarcia do jak największej grupy docelowej? Zadanie na dziś: Określ, jakie media, środki i nośniki reklamy byłyby najodpowiedniejsze dla kampanii reklamowej marki Y oferującej czekolady wysokiej jakości w wyjątkowych cenach na terenie całego kraju. Odpowiedź uzasadnij.

Techniki przekazu reklamowego.

Wyróżniamy 7 podstawowych technik wykorzystywanych przy konstruowaniu przekazów reklamowych.  1. DEMONSTRACJA: przedstawia wszechstronność reklamowanego produktu, opisuje zalety, cechy oraz możliwości zastosowania danego towaru, statyczna (produkt w stanie spoczynku) lub dynamiczna (produkt w użyciu), czasem pojawia się w formie crash-testu przedstawiającego produkt w sytuacjach ekstremalnych, co ma udowodnić wysoką jakość reklamowanego produktu, dozwolone jest porównywanie z konkurencją i wykazanie przewagi. 2.  KAWAŁEK ŻYCIA: zazwyczaj działa wg schematu: problem -> rozwiązanie (produkt) -> zadowolenie, może przedstawiać zwykłych ludzi w sytuacjach codziennych,  odbiorca może się identyfikować z bohaterami, ukazuje łatwość rozwiązywania problemu dzięki reklamowanemu produktowi, w reklamie może pojawić się symbol, który wiąże się bezpośrednio  z reklamowaną marką i ma wzmocnić zapamiętywalność reklamy. 3.  REKOMENDACJA: pozytywna opinia z reguły wypowi

Charakterystyka reklamy prasowej oraz reklamy w czasopismach.

Omówimy na początku rys historyczny reklamy prasowej, a następnie jej wady i zalety. Kolejno zajmiemy się również przedstawieniem wad i zalet oraz form reklamy prasowej, form reklamy w czasopismach oraz omówieniem dostępnych modułów reklamowych. 1438 r.-wynalezienie czcionki przez J. Gutenberga, 1525 r.-pojawienie się pierwszej drukowanej ulotki, broszury reklamującej książkę (Niemcy), XVI w./XVII w.-w Anglii pojawiają się ręcznie malowane plakaty dotyczące pracy i pracowników, tj, SIQUIS, XV w.-w Polsce pojawia się reklama dworska w formie folderów po łacinie lub w j. niemieckim, 1704 r.-USA, gazeta opublikowała pierwsze ogłoszenie dotyczące poszukiwania przestępcy, koniec XIX w.-linotyp (automatyczne składanie i łamanie tekstu) wynaleziony w Niemczech przez Ottmara Mengenthallera, lata 90. XIX w.-Anglia, pojawiają się zdjęcia i barwne obrazy w kolorowych magazynach, Reklama prasowa-jak każda inna-ma swoje wady i zalety. Przedstawiłam je w tabeli znajdującej się poniżej.