Przejdź do głównej zawartości

Charakterystyka pozareklamowych instrumentów promocji.

Poruszymy dzisiaj temat relacji przedsiębiorstwa z otoczeniem, czyli public relations.

Jak już dowiedzieliście się z poprzedniego posta PR jest to nic innego jak długofalowe i zorganizowane działanie mające na celu stworzenie i utrzymanie wizerunku firmy.

Cele PR to przede wszystkim:
-promowanie działalności całego przedsiębiorstwa,
-ochrona wizerunku,
-tworzenie reputacji firmy,
-dbanie o dobre relacje z klientami.

Do środków/technik PR zaliczamy:
-publicity/media relations-kontakty ze środkami masowego przekazu,
-spotkania i imprezy specjalne-utrzymywanie kontaktów osobistych z ludźmi biznesu, sympozja, jubileusze, gale itp.,
-kontakty pocztowe-wysyłanie klientom życzeń świątecznych lub pism okolicznościowych,
-udział w imprezach wystawienniczych-prezentacja dorobku firmy, jej oferty i historii,
-zwiedzanie firmy-organizowanie dni otwartych dla klientów, dziennikarzy itd.,
-lobbing-wpływ na regulacje prawne poprzez uczestnictwo w życiu społecznym i gospodarczym,
-szczególna dbałość o wygląd firmy i jej otoczenie,
-sposób działania-nawiązanie pierwszego kontaktu z klientem, rzetelność, profesjonalizm, utrzymywanie jakości, stosowanie się do etyki w biznesie,
-wydawnictwa i materiały firmowe-gazetki, raporty, papier firmowy, ulotki, wizytówki, katalogi, kalendarze, gadżety dla klientów etc,
-dobra komunikacja wewnętrzna.

Ponadto w PR ważne są również:
a) budowanie tożsamości przedsiębiorstwa, czyli dbanie o wszelkie cechy firmy, które ją wyróżniają i odróżniają od konkurencji,
b) komunikowanie tożsamości następujące poprzez system wartości, norm i wzorców, zachowań, SIW (systemu identyfikacji wizualnej) oraz systemu komunikacji z otoczeniem,
c) komunikacja w sytuacji kryzysowej, ponieważ strategia powinna być przygotowana na wypadek takiej sytuacji, która zagraża funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Wtedy należy zorganizować sztab kryzysowy i powiadomić otoczenie o podjętych krokach zmierzających do naprawy wizerunku.

Zadanie na dziś: Określ, w jaki sposób przedsiębiorstwo może odbudować swój wizerunek. Odpowiedź uzasadnij.

Komentarze

  1. Świetny wpis, dzięki! Dotychczas bagatelizowałam konieczność zadbania o branding mojej firmy, ale porozmawiałam z kilkoma osobami z mojej branży i wszyscy jednogłośnie stwierdzili, że nie ma szans na sukces bez odpowiedniego wizerunku biznesu. Postanowiłam, że poszukam kogoś kompetentnego, kto mógłby się tym zająć. Ponoć Necon - creative agency są nieźli, słyszeliście coś o nich? Oferta wydaje się zachęcająca.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli już mowa o promocji, to uważam, ze obecnie warto inwestować w reklamę internetową. Na rynku nie brakuje portali, które często poruszają temat internetowych form promocji. Ten: http://www.adnext.pl/ jest jednym z nich. Myślę, ze warto na niego zajrzeć - można się wiele z niego dowiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moją firmę promowałem przy pomocy usług pozycjonowania. Pan Kamil jest rewelacyjnym specjalistą, tu macie jego stronę https://www.kamildemidowski.pl/oferta/pozycjonowanie-stron-www/. Polecam przy budowaniu reklamy własnego biznesu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prowadząc biznes w internecie, powinniśmy już na początku pomyśleć o dobrym pozycjonowaniu naszego sklepu lub serwisu online. Jeżeli oferujemy nasze produkty lub usługi w danym regionie, to warto moim zdaniem zdecydować się też na pozycjonowanie lokalne. Dzięki usłudze pozycjonowania lokalnego na https://dolp.pl/ szybko zyskałem nowych klientów, którzy zaczęli przychodzić do mojego sklepu. Pozycjonowanie lokalne jest najlepszym rozwiązaniem jeżeli chcemy zyskać klienta z danego obszaru, bądź regionu.

      Usuń
  4. W trosce o wizerunek firmy warto się zastanowić nad taką kampanią http://erzecznik.com.pl/, w sieci jest każdy i często zdarzają się sytuacje gdzie klienci dopytują na forach o profesjonalne kwestie i nie ma kto im odpowiedzieć. Teraz taki problem rozwiązałby eRzecznik marki właśnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie reklama firmy jest bardzo ważna i najczęściej skupiam się na marketingu internetowym, ponieważ przynosi największe efekty i dość duże sukcesu. Na stronie https://fabrykamarketingu.pl/audio-czytelnia/kompleksowy-marketing-internetowy/ możecie znaleźć sobie szczegółowe informacje o marketingu internetowym.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bez reklamy ciężko o klienta, obecne czasy wręcz wymagają zainteresowania sie promocją biznesu. Tu takie firmy jak https://martis-consulting.pl z pewnością okażą się bardzo pomocne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cały czas szukam nowych rozwiązań dla mojej firmy i myślę, że warto byłoby się zainteresować tym, co oferuje firma https://push-ad.com/rozwiazania-dla-branz/ U nich zawsze można liczyć na duży sukces takiej reklamy, ponieważ rozgłos po ich powiadomieniach w wielu firmach jest dość duży.

    OdpowiedzUsuń
  8. Każdy cos dla siebie znajdzie:) Warto stawiać na rozwój firmy oczywiście też i przez takie firmy jak http://retcon.pl i odpowiednie oprogramowania bizznesowe.

    OdpowiedzUsuń
  9. Form reklam jest naprawdę dużo i sztuką jest dopasować odpowiednie narzędzie do realizacji wybranego celu. Jeśli chcemy zwiększyć świadomość marki na rynku lokalnym to warto pomyśleć o ulotkach. Zostawiam namiar na https://chroma.pl/pl - jest to drukarnia która realizuje tego typu zamówienia

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Musicie uwierzyć, że naprawdę nie potrzeba wielkich przedsięwzięć, aby stworzyć coś fajnego w ramach reklamy naszej firmy. Sam długo zastanawiałem się nad czymś idealnym i w końcu się zdecydowaliśmy. Oprócz marketingu internetowego wybieramy reklamę w formie odzieży reklamowej. Przekonała nas do tego firma https://www.odziezdoreklamy.pl/5-bluzy jakością swoich usług.

    OdpowiedzUsuń
  12. W ujmowaniu wizerunku firmy i działań PR-owych nie można zapomnieć o certyfikatach. TO w zasadzie podstawa. Koszt ich uzyskania nie jest wysoki a często zyski znacznie przeważają wysokobudżetowe kampanie marketingowe więcej na stronie: www.iso14001.wroc.pl/certyfikacja-iso-14001/ Naprawde polecam sprawdzic

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja, uważam, że naprawdę ciekawym sposobem na dotarcie do odbiorców jest influencer marketing. Można o nim przeczytać w tym miejscu: https://tearsofjoy.pl/influencer-marketing - czy kiedykolwiek o nim słyszeliście?

    OdpowiedzUsuń
  14. Polecam zdecydować się na firmę SITAB w zakresie pozycjonowania / reklamy w Internecie. Prawdziwi specjaliści w swoim fachu.

    OdpowiedzUsuń
  15. Pozycjonowanie SEO jest kluczowym elementem skutecznej strategii marketingowej online. Obejmuje ono szeroki zakres działań mających na celu optymalizację strony internetowej pod kątem algorytmów wyszukiwarek, aby uzyskać jak najlepszą widoczność dla wybranych fraz kluczowych. Proces ten nie tylko zwiększa szanse strony na osiągnięcie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania, ale również przyczynia się do poprawy jakości odwiedzin, poprzez przyciągnięcie bardziej ukierunkowanego ruchu. Pozycjonowanie SEO wymaga ciągłego monitorowania zmian w algorytmach wyszukiwarek, analizy zachowań użytkowników oraz dostosowywania strategii treści i technicznych aspektów strony. Dzięki kompleksowemu podejściu, firmy mogą efektywnie zwiększać swoją widoczność w internecie, co jest fundamentem do budowania długotrwałych relacji z klientami i osiągania lepszych wyników biznesowych.






    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Klasyfikacja mediów i środków reklamowych oraz ich nośników.

Omawiając te zagadnienia powinniśmy wyjść od definicji mediów, środków i nośników reklamy. Zatem: -medium reklamy to kanał komunikacyjny, za pomocą którego dociera informacja, -środek reklamy to konkretny środek tworzący dane medium, -nośnik reklamy to konkretna forma przekazywania informacji reklamowych. Źródło: opracowanie własne. Jak ocenić media wykorzystywane w kampaniach reklamowych? Należy określić: a) Czy dany nośnik gwarantuje dotarcie do grupy docelowej? b) Który z nośników wygeneruje najniższy koszt dotarcia do jak największej grupy docelowej? Zadanie na dziś: Określ, jakie media, środki i nośniki reklamy byłyby najodpowiedniejsze dla kampanii reklamowej marki Y oferującej czekolady wysokiej jakości w wyjątkowych cenach na terenie całego kraju. Odpowiedź uzasadnij.

Techniki przekazu reklamowego.

Wyróżniamy 7 podstawowych technik wykorzystywanych przy konstruowaniu przekazów reklamowych.  1. DEMONSTRACJA: przedstawia wszechstronność reklamowanego produktu, opisuje zalety, cechy oraz możliwości zastosowania danego towaru, statyczna (produkt w stanie spoczynku) lub dynamiczna (produkt w użyciu), czasem pojawia się w formie crash-testu przedstawiającego produkt w sytuacjach ekstremalnych, co ma udowodnić wysoką jakość reklamowanego produktu, dozwolone jest porównywanie z konkurencją i wykazanie przewagi. 2.  KAWAŁEK ŻYCIA: zazwyczaj działa wg schematu: problem -> rozwiązanie (produkt) -> zadowolenie, może przedstawiać zwykłych ludzi w sytuacjach codziennych,  odbiorca może się identyfikować z bohaterami, ukazuje łatwość rozwiązywania problemu dzięki reklamowanemu produktowi, w reklamie może pojawić się symbol, który wiąże się bezpośrednio  z reklamowaną marką i ma wzmocnić zapamiętywalność reklamy. 3.  REKOMENDACJA: pozytywna opinia z reguły wypowi

Charakterystyka reklamy prasowej oraz reklamy w czasopismach.

Omówimy na początku rys historyczny reklamy prasowej, a następnie jej wady i zalety. Kolejno zajmiemy się również przedstawieniem wad i zalet oraz form reklamy prasowej, form reklamy w czasopismach oraz omówieniem dostępnych modułów reklamowych. 1438 r.-wynalezienie czcionki przez J. Gutenberga, 1525 r.-pojawienie się pierwszej drukowanej ulotki, broszury reklamującej książkę (Niemcy), XVI w./XVII w.-w Anglii pojawiają się ręcznie malowane plakaty dotyczące pracy i pracowników, tj, SIQUIS, XV w.-w Polsce pojawia się reklama dworska w formie folderów po łacinie lub w j. niemieckim, 1704 r.-USA, gazeta opublikowała pierwsze ogłoszenie dotyczące poszukiwania przestępcy, koniec XIX w.-linotyp (automatyczne składanie i łamanie tekstu) wynaleziony w Niemczech przez Ottmara Mengenthallera, lata 90. XIX w.-Anglia, pojawiają się zdjęcia i barwne obrazy w kolorowych magazynach, Reklama prasowa-jak każda inna-ma swoje wady i zalety. Przedstawiłam je w tabeli znajdującej się poniżej.