Przejdź do głównej zawartości

Charaterystyka reklamy telewizyjnej.

Zacznijmy od krótkiego przeglądu historycznego:
1877 r.-Julian Ochorowicz sformułował zasady telewizji monochromatycznej,
1896 r.-rosyjski fizyk Aleksandr Popow skonstruował antenę nadawczą,
1901 r.-przesłanie fal radiowych przez Atlantyk,
1928 r.-w Stanach Zjednoczonych zaczęła działać pierwsza na świecie stacja telewizyjna,
1934 r.-USA, NBC nadała program z wozu transmisyjnego; w całej Polsce działało 25 odbiorników telewizyjnych,
1936 r.-transmisja olimpiady w Berlinie, w USA powstał serwis informacyjny (sieć NBC),
1941 r.-pierwsza telewizyjna reklama,
1950 r.-w USA znajdowało się 1,5mln odbiorników,
1952 r.-Stany Zjednoczone Prowadziły stałe emisje programów,
1962 r.-pierwsza transmisja satelitarna,
1970 r.-w Polsce uruchomiono program drugi Telewizji Polskiej (TVP SA),
1993 r.- pojawia się POLSAT,
1995 r.-Canal+, pierwsza kodowana telewizja,
1997 r.-pojawia się TVN,
1998 r.-Cyfra+, telewizja cyfrowa.

Źródło: opracowanie własne.
 Zapping jest to zjawisko polegające na tym, że odbiorca przełącza kanały telewizyjne, aby ominąć bloki reklamowe.

Wskazówki pomocne przy tworzeniu reklam telewizyjnych:
1. Skuteczniejsza jest reklama, która pobudzi widza do myślenia o produkcie i wyobrażania sobie jak ten mógłby się wpasować w jego życie.
2. Kampanię należy rozpocząć dłuższymi wersjami reklam, a potem je skracać. Pomoże to w utrwaleniu znajomości produktu.
3. Reklamy należy emitować w nietypowych blokach reklamowych, bo mają one wtedy większą szansę na wyróżnienie się spośród natłoku innych reklam.

Spoty dwuczęściowe to odmiana "serialu reklamowego". 30-sekundowy spot podzielony jest na dwa 15-sekundowe na początku i na końcu całego bloku reklamowego.

Dokureklamy naśladują dokumenty. Często są monochromatyczne lub nakręcane kamerą z ręki. Ich zadaniem jest wzbudzanie wiarygodności.

Scenariusz to projekt utworu filmowego. Ma on opowiadać fabułę, zawierać charakterystykę postaci i scenerii reklamy. Powinien zawierać wskazówki dla zespołu, dialogi, typy planów oraz informacje o muzyce.

Wskazówki dotyczące produkcji reklamy telewizyjnej:
-należy pokazywać z bliska produkt, markę, opakowanie i logo,
-nie wolno zapominać o przesłaniu towarzyszącym całej kampanii,
-główną obietnicę należy pokazać na początku i na końcu spotu,
-w dialogach i innych treściach należy używać języka odpowiedniego dla grupy docelowej, do której kierowana jest reklama,
-przekaz musi być zrozumiały i jasny dla odbiorcy,
-należy uszczegółowić opisy scen, nie wolno stosować ogólników.

Zasady pisania scenariusza reklamy telewizyjnej:
A. należy używać prostych słów,
B. tekst musi być krótki (ok. 28 sekund  i 50 słów),
C. jeżeli produkt jest zbyt duży lub skomplikowany, aby pokazać jego użycie to pokazujemy logo i markę zamiast demonstracji,
D. łączymy obraz z dźwiękiem,
E. pojedyncza scena powinna trwać od 3 do 6 sekund,
F. im więcej mówimy tym mniej pokazujemy.

Zadanie na dziś: Skonstruuj przykładowy scenariusz spotu telewizyjnego. Pamiętaj o zawarciu wszelkich niezbędnych informacji.

Komentarze

  1. W telewizji można zobaczyć filmy reklamowe, które nierzadko jakością wykonania nie odbiegają zbytnio od krótkometrażowych filmów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Reklama w telewizji powinna być przede wszystkim charakterystyczna i łatwo zapadać w pamięć. Dzięki temu marka szybko uzyska rozgłos.
    https://platiniummedia.pl/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Klasyfikacja mediów i środków reklamowych oraz ich nośników.

Omawiając te zagadnienia powinniśmy wyjść od definicji mediów, środków i nośników reklamy. Zatem: -medium reklamy to kanał komunikacyjny, za pomocą którego dociera informacja, -środek reklamy to konkretny środek tworzący dane medium, -nośnik reklamy to konkretna forma przekazywania informacji reklamowych. Źródło: opracowanie własne. Jak ocenić media wykorzystywane w kampaniach reklamowych? Należy określić: a) Czy dany nośnik gwarantuje dotarcie do grupy docelowej? b) Który z nośników wygeneruje najniższy koszt dotarcia do jak największej grupy docelowej? Zadanie na dziś: Określ, jakie media, środki i nośniki reklamy byłyby najodpowiedniejsze dla kampanii reklamowej marki Y oferującej czekolady wysokiej jakości w wyjątkowych cenach na terenie całego kraju. Odpowiedź uzasadnij.

Techniki przekazu reklamowego.

Wyróżniamy 7 podstawowych technik wykorzystywanych przy konstruowaniu przekazów reklamowych.  1. DEMONSTRACJA: przedstawia wszechstronność reklamowanego produktu, opisuje zalety, cechy oraz możliwości zastosowania danego towaru, statyczna (produkt w stanie spoczynku) lub dynamiczna (produkt w użyciu), czasem pojawia się w formie crash-testu przedstawiającego produkt w sytuacjach ekstremalnych, co ma udowodnić wysoką jakość reklamowanego produktu, dozwolone jest porównywanie z konkurencją i wykazanie przewagi. 2.  KAWAŁEK ŻYCIA: zazwyczaj działa wg schematu: problem -> rozwiązanie (produkt) -> zadowolenie, może przedstawiać zwykłych ludzi w sytuacjach codziennych,  odbiorca może się identyfikować z bohaterami, ukazuje łatwość rozwiązywania problemu dzięki reklamowanemu produktowi, w reklamie może pojawić się symbol, który wiąże się bezpośrednio  z reklamowaną marką i ma wzmocnić zapamiętywalność reklamy. 3.  REKOMENDACJA: pozytywna opinia z reguły wypowi

Charakterystyka reklamy prasowej oraz reklamy w czasopismach.

Omówimy na początku rys historyczny reklamy prasowej, a następnie jej wady i zalety. Kolejno zajmiemy się również przedstawieniem wad i zalet oraz form reklamy prasowej, form reklamy w czasopismach oraz omówieniem dostępnych modułów reklamowych. 1438 r.-wynalezienie czcionki przez J. Gutenberga, 1525 r.-pojawienie się pierwszej drukowanej ulotki, broszury reklamującej książkę (Niemcy), XVI w./XVII w.-w Anglii pojawiają się ręcznie malowane plakaty dotyczące pracy i pracowników, tj, SIQUIS, XV w.-w Polsce pojawia się reklama dworska w formie folderów po łacinie lub w j. niemieckim, 1704 r.-USA, gazeta opublikowała pierwsze ogłoszenie dotyczące poszukiwania przestępcy, koniec XIX w.-linotyp (automatyczne składanie i łamanie tekstu) wynaleziony w Niemczech przez Ottmara Mengenthallera, lata 90. XIX w.-Anglia, pojawiają się zdjęcia i barwne obrazy w kolorowych magazynach, Reklama prasowa-jak każda inna-ma swoje wady i zalety. Przedstawiłam je w tabeli znajdującej się poniżej.