Zacznijmy od krótkiego przeglądu historycznego:
1877 r.-Julian Ochorowicz sformułował zasady telewizji monochromatycznej,
1896 r.-rosyjski fizyk Aleksandr Popow skonstruował antenę nadawczą,
1901 r.-przesłanie fal radiowych przez Atlantyk,
1928 r.-w Stanach Zjednoczonych zaczęła działać pierwsza na świecie stacja telewizyjna,
1934 r.-USA, NBC nadała program z wozu transmisyjnego; w całej Polsce działało 25 odbiorników telewizyjnych,
1936 r.-transmisja olimpiady w Berlinie, w USA powstał serwis informacyjny (sieć NBC),
1941 r.-pierwsza telewizyjna reklama,
1950 r.-w USA znajdowało się 1,5mln odbiorników,
1952 r.-Stany Zjednoczone Prowadziły stałe emisje programów,
1962 r.-pierwsza transmisja satelitarna,
1970 r.-w Polsce uruchomiono program drugi Telewizji Polskiej (TVP SA),
1993 r.- pojawia się POLSAT,
1995 r.-Canal+, pierwsza kodowana telewizja,
1997 r.-pojawia się TVN,
1998 r.-Cyfra+, telewizja cyfrowa.
Zapping jest to zjawisko polegające na tym, że odbiorca przełącza kanały telewizyjne, aby ominąć bloki reklamowe.
Wskazówki pomocne przy tworzeniu reklam telewizyjnych:
1. Skuteczniejsza jest reklama, która pobudzi widza do myślenia o produkcie i wyobrażania sobie jak ten mógłby się wpasować w jego życie.
2. Kampanię należy rozpocząć dłuższymi wersjami reklam, a potem je skracać. Pomoże to w utrwaleniu znajomości produktu.
3. Reklamy należy emitować w nietypowych blokach reklamowych, bo mają one wtedy większą szansę na wyróżnienie się spośród natłoku innych reklam.
Spoty dwuczęściowe to odmiana "serialu reklamowego". 30-sekundowy spot podzielony jest na dwa 15-sekundowe na początku i na końcu całego bloku reklamowego.
Dokureklamy naśladują dokumenty. Często są monochromatyczne lub nakręcane kamerą z ręki. Ich zadaniem jest wzbudzanie wiarygodności.
Scenariusz to projekt utworu filmowego. Ma on opowiadać fabułę, zawierać charakterystykę postaci i scenerii reklamy. Powinien zawierać wskazówki dla zespołu, dialogi, typy planów oraz informacje o muzyce.
Wskazówki dotyczące produkcji reklamy telewizyjnej:
-należy pokazywać z bliska produkt, markę, opakowanie i logo,
-nie wolno zapominać o przesłaniu towarzyszącym całej kampanii,
-główną obietnicę należy pokazać na początku i na końcu spotu,
-w dialogach i innych treściach należy używać języka odpowiedniego dla grupy docelowej, do której kierowana jest reklama,
-przekaz musi być zrozumiały i jasny dla odbiorcy,
-należy uszczegółowić opisy scen, nie wolno stosować ogólników.
Zasady pisania scenariusza reklamy telewizyjnej:
A. należy używać prostych słów,
B. tekst musi być krótki (ok. 28 sekund i 50 słów),
C. jeżeli produkt jest zbyt duży lub skomplikowany, aby pokazać jego użycie to pokazujemy logo i markę zamiast demonstracji,
D. łączymy obraz z dźwiękiem,
E. pojedyncza scena powinna trwać od 3 do 6 sekund,
F. im więcej mówimy tym mniej pokazujemy.
Zadanie na dziś: Skonstruuj przykładowy scenariusz spotu telewizyjnego. Pamiętaj o zawarciu wszelkich niezbędnych informacji.
1877 r.-Julian Ochorowicz sformułował zasady telewizji monochromatycznej,
1896 r.-rosyjski fizyk Aleksandr Popow skonstruował antenę nadawczą,
1901 r.-przesłanie fal radiowych przez Atlantyk,
1928 r.-w Stanach Zjednoczonych zaczęła działać pierwsza na świecie stacja telewizyjna,
1934 r.-USA, NBC nadała program z wozu transmisyjnego; w całej Polsce działało 25 odbiorników telewizyjnych,
1936 r.-transmisja olimpiady w Berlinie, w USA powstał serwis informacyjny (sieć NBC),
1941 r.-pierwsza telewizyjna reklama,
1950 r.-w USA znajdowało się 1,5mln odbiorników,
1952 r.-Stany Zjednoczone Prowadziły stałe emisje programów,
1962 r.-pierwsza transmisja satelitarna,
1970 r.-w Polsce uruchomiono program drugi Telewizji Polskiej (TVP SA),
1993 r.- pojawia się POLSAT,
1995 r.-Canal+, pierwsza kodowana telewizja,
1997 r.-pojawia się TVN,
1998 r.-Cyfra+, telewizja cyfrowa.
Źródło: opracowanie własne. |
Wskazówki pomocne przy tworzeniu reklam telewizyjnych:
1. Skuteczniejsza jest reklama, która pobudzi widza do myślenia o produkcie i wyobrażania sobie jak ten mógłby się wpasować w jego życie.
2. Kampanię należy rozpocząć dłuższymi wersjami reklam, a potem je skracać. Pomoże to w utrwaleniu znajomości produktu.
3. Reklamy należy emitować w nietypowych blokach reklamowych, bo mają one wtedy większą szansę na wyróżnienie się spośród natłoku innych reklam.
Spoty dwuczęściowe to odmiana "serialu reklamowego". 30-sekundowy spot podzielony jest na dwa 15-sekundowe na początku i na końcu całego bloku reklamowego.
Dokureklamy naśladują dokumenty. Często są monochromatyczne lub nakręcane kamerą z ręki. Ich zadaniem jest wzbudzanie wiarygodności.
Scenariusz to projekt utworu filmowego. Ma on opowiadać fabułę, zawierać charakterystykę postaci i scenerii reklamy. Powinien zawierać wskazówki dla zespołu, dialogi, typy planów oraz informacje o muzyce.
Wskazówki dotyczące produkcji reklamy telewizyjnej:
-należy pokazywać z bliska produkt, markę, opakowanie i logo,
-nie wolno zapominać o przesłaniu towarzyszącym całej kampanii,
-główną obietnicę należy pokazać na początku i na końcu spotu,
-w dialogach i innych treściach należy używać języka odpowiedniego dla grupy docelowej, do której kierowana jest reklama,
-przekaz musi być zrozumiały i jasny dla odbiorcy,
-należy uszczegółowić opisy scen, nie wolno stosować ogólników.
Zasady pisania scenariusza reklamy telewizyjnej:
A. należy używać prostych słów,
B. tekst musi być krótki (ok. 28 sekund i 50 słów),
C. jeżeli produkt jest zbyt duży lub skomplikowany, aby pokazać jego użycie to pokazujemy logo i markę zamiast demonstracji,
D. łączymy obraz z dźwiękiem,
E. pojedyncza scena powinna trwać od 3 do 6 sekund,
F. im więcej mówimy tym mniej pokazujemy.
Zadanie na dziś: Skonstruuj przykładowy scenariusz spotu telewizyjnego. Pamiętaj o zawarciu wszelkich niezbędnych informacji.
W telewizji można zobaczyć filmy reklamowe, które nierzadko jakością wykonania nie odbiegają zbytnio od krótkometrażowych filmów.
OdpowiedzUsuńReklama w telewizji powinna być przede wszystkim charakterystyczna i łatwo zapadać w pamięć. Dzięki temu marka szybko uzyska rozgłos.
OdpowiedzUsuńhttps://platiniummedia.pl/