Przekaz reklamowy to treść reklamy, a więc to co do odbiorcy dociera. Powinien wyróżniać się na tle innych przekazów, a złożona w nim obietnica powinna być poparta właściwymi argumentami, gdyż dopiero wtedy staje się ona dla konsumenta wiarygodna.
Bez względu na formę przekazu każda reklama powinna składać się z:
-nagłówka,
-treści zasadniczej,
-obrazu (z wyjątkiem reklamy radiowej),
-prezentacji marki/firmy,
-sloganu.
Omówimy teraz rodzaje nagłówków.
1. Wskazujący na nowość-powinien wyraźnie wskazywać na to, że oferta jest nowością, zazwyczaj poprzez słowa "nowy/nowa/nowe" lub "nowość".
2. Emocjonalny-odwołuje się do uczuć odbiorcy, na stymulować emocje.
3. Wskazujący na korzyść-powinien wyraźnie wskazywać na korzyści wynikające z zakupu produktu.
4. Rozkazujący-czasowniki w trybie rozkazującym w celu skłonienia odbiorcy do szybkiego działania.
5. Niekonwencjonalny-powinien wykazywać się oryginalnością, główną jego zaletą jest to, że skutecznie przyciąga uwagę i zapada odbiorcom w pamięć.
6. Pobudzający ciekawość-ma wzbudzić w konsumencie ciekawość do zagłębienia się w ofertę.
7. Przechwałki-chwali reklamowany produkt, ukazuje go jako najlepszy i niezwykły, często operuje słowami typu "wyjątkowy", "niezwykły", "jedyny taki.
Treść zasadnicza:
-pierwszy akapit powinien mieć maksymalnie 11 wyrazów,
-powinna być rozszerzeniem nagłówka, ma wyjaśniać jego sens,
-powinna wykorzystywać perswazję,
-może być w tryybie rozkazującym,
-często w 2. osobie liczby pojedynczej lub mnogiej,
-zastosowany język powinien być charakterystyczny dla danej grupy docelowej,
-zainteresowanie odbiorców można osiągnąć poprzez: wymienienie zalet, opowiadanie/narrację, dialogi/monologi, podpisywanie ilustracji.
Obraz w reklamach, które go wykorzystują jest najważniejszy. Podwyższa on atrakcyjność przekazu i najbardziej przyciąga uwagę. Powinien być dostosowany do treści, przekazu i ogólnej koncepcji reklamy.
Prezentacja marki lub firmy to po prostu logo lub logotyp. Ma za zadanie utrwalać markę w świadomości odbiorców i stanowi element systemu identyfikacji wizualnej (SIW).
Slogan powinien mieć od 3 do 7 słów. Może być jednaki z nagłówkiem. Jego zadaniem jest streszczenie lub podsumowanie przekazu reklamowego. Istnieją trzy kryteria podziału sloganów reklamowych.
1. Wg związku z marką produktu:
-samodzielny (z nazwą marki),
-niesamodzielny (bez nazwy marki),
2. Wg miejsca sloganu w przekazie:
-nagłówki,
-podsumowania,
3. Wg kryterium składniowego:
-zdania pojedyncze,
-zdania złożone,
-równoważniki zdań,
-połączenie zdań lub równoważników.
Zadanie na dziś: Zaproponuj przykłady pięciu dowolnych sloganów reklamowych, które mogłyby stać się nagłówkami. Wykorzystaj poznane rodzaje sloganów i nagłówków.
Bez względu na formę przekazu każda reklama powinna składać się z:
-nagłówka,
-treści zasadniczej,
-obrazu (z wyjątkiem reklamy radiowej),
-prezentacji marki/firmy,
-sloganu.
Omówimy teraz rodzaje nagłówków.
1. Wskazujący na nowość-powinien wyraźnie wskazywać na to, że oferta jest nowością, zazwyczaj poprzez słowa "nowy/nowa/nowe" lub "nowość".
2. Emocjonalny-odwołuje się do uczuć odbiorcy, na stymulować emocje.
3. Wskazujący na korzyść-powinien wyraźnie wskazywać na korzyści wynikające z zakupu produktu.
4. Rozkazujący-czasowniki w trybie rozkazującym w celu skłonienia odbiorcy do szybkiego działania.
5. Niekonwencjonalny-powinien wykazywać się oryginalnością, główną jego zaletą jest to, że skutecznie przyciąga uwagę i zapada odbiorcom w pamięć.
6. Pobudzający ciekawość-ma wzbudzić w konsumencie ciekawość do zagłębienia się w ofertę.
7. Przechwałki-chwali reklamowany produkt, ukazuje go jako najlepszy i niezwykły, często operuje słowami typu "wyjątkowy", "niezwykły", "jedyny taki.
Treść zasadnicza:
-pierwszy akapit powinien mieć maksymalnie 11 wyrazów,
-powinna być rozszerzeniem nagłówka, ma wyjaśniać jego sens,
-powinna wykorzystywać perswazję,
-może być w tryybie rozkazującym,
-często w 2. osobie liczby pojedynczej lub mnogiej,
-zastosowany język powinien być charakterystyczny dla danej grupy docelowej,
-zainteresowanie odbiorców można osiągnąć poprzez: wymienienie zalet, opowiadanie/narrację, dialogi/monologi, podpisywanie ilustracji.
Obraz w reklamach, które go wykorzystują jest najważniejszy. Podwyższa on atrakcyjność przekazu i najbardziej przyciąga uwagę. Powinien być dostosowany do treści, przekazu i ogólnej koncepcji reklamy.
Prezentacja marki lub firmy to po prostu logo lub logotyp. Ma za zadanie utrwalać markę w świadomości odbiorców i stanowi element systemu identyfikacji wizualnej (SIW).
Slogan powinien mieć od 3 do 7 słów. Może być jednaki z nagłówkiem. Jego zadaniem jest streszczenie lub podsumowanie przekazu reklamowego. Istnieją trzy kryteria podziału sloganów reklamowych.
1. Wg związku z marką produktu:
-samodzielny (z nazwą marki),
-niesamodzielny (bez nazwy marki),
2. Wg miejsca sloganu w przekazie:
-nagłówki,
-podsumowania,
3. Wg kryterium składniowego:
-zdania pojedyncze,
-zdania złożone,
-równoważniki zdań,
-połączenie zdań lub równoważników.
Zadanie na dziś: Zaproponuj przykłady pięciu dowolnych sloganów reklamowych, które mogłyby stać się nagłówkami. Wykorzystaj poznane rodzaje sloganów i nagłówków.
Komentarze
Prześlij komentarz