Przejdź do głównej zawartości

Planowanie kampanii reklamowej.

Wychodząc od podstaw na początku musimy zastanowić się czym jest wspomniana w tytule kampania reklamowa.

Kampania reklamowa jest to ogół działań podejmowanych w celu promocji lub usługi przy wykorzystaniu różnych środków i mediów reklamy. Kampania reklamowa jest to innymi słowy zaplanowany zespół działań reklamowych przeprowadzanych w stosunkowo krótkim czasie, najczęściej pod określ hasłem przewodnim i wiodącym motywem graficznym.

Bardzo ważne przy planowaniu kampanii reklamowej jest podzielenie rynku na konkretne segmenty (tzw. segmentacja rynku), aby móc trafić do odpowiedniej grupy docelowej. Podział rynku na segmenty (grupy) pomaga osobom planującym reklamę dotrzeć do odpowiednich osób, do których kierowany jest przekaz reklamowy.

Wyróżniamy również elementy projektu działań reklamowych. Są to:
-rynek docelowy (grupa nabywców, którą firma chce pozyskać lub już pozyskała adresując do niej swój program marketingowy; ważne: należy wcześniej dokonać segmentacji rynku),
-preferencje klientów,
-dostosowanie przekazu do klientów,
-częstotliwość pojawiania się przekazów reklamowych w mediach,
-motywy zakupu: lojalność wobec produktu/marki, tryb życia, cechy produktów jakich poszukuje klient, źródła informacji itp..
Następnie należy podjąć decyzję 5M:
MISSION - określamy cele firmy,
MONEY - planujemy budżet,
MESSAGE - określamy treść przekazu,
MEDIA - planujemy, jakich mediów chcemy użyć,
MEASURMENT - określamy jak mierzyć rezultaty.

Kryteria segmentacji rynku:
a) ze względu na konsumenta:
-demograficzne (miejsce zamieszkania, płeć, wiek),
-społeczno-ekonomiczne (zawód, zarobki, wykształcenie),
-psychograficzne (styl życia, opinie),
b) ze względu na produkt lub sytuację zakupu:
-wzorce konsumpcji (lojalność wobec marki, inne produkty, częstotliwość użycia),
-warunki zakupu (rodzaj sklepu, częstotliwość zakupu, wielkośc jednorazowych zakupów),
-oferowane korzyści (rabaty, obniżki, dostrzeganie korzyści, wiedza o produkcie).

Ostatnimi rzeczami o jakich sobie dzisiaj powiemy będą rodzaje i etapy kampanii reklamowej. Mamy w wypadku rodzajów kampanii trzy podziały: ze względu na temat, media i cel.

Rodzaje kampanii reklamowej:
I. Podział ze względu na temat:
-kampania tematyczna: przekazuje wiedzę dotyczącą pewnych problemów ogólnych lub zachęca do bardziej świadomych zachowań,
II. Podział ze względu na media:
-kampania uderzeniowa: rodzaj kampanii reklamowej polegający na silnych "uderzeniach" reklam w mediach przedzielonych okresami ciszy, np. wprowadzamy reklamy co 2 miesiące,
-kampania pulsacyjna: polega na zróżnicowanym natężeniu, reklamy pojawiają się częściej niż w kampanii uderzeniowej, np. co tydzień,
-kampania ciągła (stała): nie ma przerw w emisji reklam, występuje ta sama intensywność emisji,
III. Podział kampanii ze względu na cel:
-kampania komercyjna: nastawiona jest na uzyskanie dochodu,
-kampania społeczna: jej celem jest zmiana postaw odbiorców, a nie uzyskanie zysku.

Etapy kampanii reklamowej są bardzo zbliżone do 5M.
Etap I-analiza sytuacji, określenie strategii reklamowej, form finansowania oraz celów kampanii,
Etap II-analiza grupy docelowej,
Etap III-strategia kreatywna, kreacja produktu,
Etap IV-media plan, określenie gdzie, kiedy i o jakiej porze będą pojawiały się reklamy,
Etap V-działanie, zakup mediów, przeprowadzenie kampanii,
Etap VI-efektywność, sprawdzenie stopnia realizacji osiągniętych celów.

Zadanie na dziś: podaj przykład wybranego rodzaju kampanii reklamowej, określ produkt, grupę docelową oraz pojawianie się reklam.

Komentarze

  1. A co ze sposobami na zwiększenie sprzedaży w sklepie? Mim zdaniem opisane tutaj https://push-ad.com/pl/blog/jak-planowac-nowoczesne-kampanie/ notyfikacje push mogą byc bardzo dobrym sposobem na to aby osiągnąć ten cel. Może ktoś z was już tego próbował ?

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie podstawę kampanii reklamowej dla sklepu internetowego stanowi pozycjonowanie. Odkąd zacząłem inwestować w pozycjonowanie https://dolp.pl/pozycjonowanie-stron-www/ odnotowałem więcej odwiedzin w sklepie online, a co za tym idzie wzrost sprzedaży. Pozycjonowanie polecam każdemu, kto chce rozpocząć swój biznes w sieci. Jest to doskonała metoda pozyskania nowych klientów, która daje długotrwałe, wymierne efekty.

    OdpowiedzUsuń
  3. Reklamy powinny być dobierane w taki sposób, aby dopasować się klienta. Ja wszystkie nowe kampanie reklamowe konsultuję z firmą https://www.vizer.pl/, z którą współpracuję w kwestii reklamy. Korzystanie z usług zewnętrznej firmy w kwestii reklamy jest bardzo dobrym posunięciem

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Marny ze mnie marketingowiec… Dlatego kampanię reklamową swojego sklepu internetowego zleciłem agencji http://advertia.pl/. To oszczędność mojego czasu i pieniędzy a efekty przeprowadzonej kampanii są bardzo dobre.

    OdpowiedzUsuń
  7. To, że reklama odgrywa bardzo ważną rolę to wiadomo. Każda firma jest inna i dlatego cała strategia powinna być dobierana bardzo indywidualnie. Działania marketingowe to jedno, trzeba też być czujnym co robi konkurencja. Dlatego ja bym wolała polegać na http://blog.sklep.pl/ , żeby mieć pewność skuteczności wdrożonych działań. Pracują tak, żeby optymalizować działania, obniżać koszty, a tym samym jak najszybciej osiągać zamierzone cele sprzedażowe. Ważne, że stawiają na budowanie marki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie można na oślep wszystkiego robić, trzeba mieć właśnie jakiś plan i kontrolować czy on działa. Reklama to nic prostego. Macie już może stronę internetową? Firma https://seomamut.pl/tworzenie-stron-internetowych-gdansk/ stworzy dla was coś super!

    OdpowiedzUsuń
  9. Podstawą reklamy internetowej jest dobre pozycjonowanie i tym profesjonalnie zajmuje się agencja https://greenparrot.pl/nasza-oferta/pozycjonowanie-stron-internetowych/warszawa/ , która posiada bogate doświadczenie oraz duże umiejętności. Polecam zapoznać się z ich ofertą

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie każdy przedsiębiorca musi znać się na kampaniach reklamowych. Ja promocję marki zlecam specjalistom. Jeśli chodzi o filmy reklamowe to najlepsze usługi w tym zakresie świadczą profesjonalne pracownie takie jak NeonCup - Filmy reklamowe.

    OdpowiedzUsuń
  11. Broszura reklamowa to podstawowy sposób na promocję oferty firmy. Korzystają z niej zarówno duże, jak i małe przedsiębiorstwa.
    https://cyfrowo.com.pl/page/broszury

    OdpowiedzUsuń
  12. Reklama to specyficzne narzędzie, które ma skutecznie zadziałać na odbiorcę. O jej wszystkich mechanizmach wiedzą tylko fachowcy. W agencji Nakatomi pracują pani Gosia i Kasia, które wiedzą najlepiej o skutecznym promowaniu firm. Najlepiej właśnie do nich się zgłosić w tej sprawie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Kampanie reklamowe czyli google ads powinny być prowadzone przez specjalistów https://sitab.pl/google-ads/

    OdpowiedzUsuń
  14. Myślę, że może Was zainteresować także druk książek: https://printika.pl/produkty/druk-ksiazek/. Wszystkim zainteresowanym tą tematyką polecam właśnie tą drukarnię. Znajdziecie tam bardzo ciekawą ofertę na najróżniejsze wydruki.

    OdpowiedzUsuń
  15. Kampanie reklamowe w https://bigwebsite.pl/ to skuteczna reklama biznesu online.

    OdpowiedzUsuń
  16. Skuteczne kampanie reklamowe są niezbędne dla sukcesu firmy w dzisiejszym świecie biznesu online. Wybór odpowiedniej agencji reklamowej może mieć kluczowe znaczenie dla osiągnięcia celów marketingowych.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Klasyfikacja mediów i środków reklamowych oraz ich nośników.

Omawiając te zagadnienia powinniśmy wyjść od definicji mediów, środków i nośników reklamy. Zatem: -medium reklamy to kanał komunikacyjny, za pomocą którego dociera informacja, -środek reklamy to konkretny środek tworzący dane medium, -nośnik reklamy to konkretna forma przekazywania informacji reklamowych. Źródło: opracowanie własne. Jak ocenić media wykorzystywane w kampaniach reklamowych? Należy określić: a) Czy dany nośnik gwarantuje dotarcie do grupy docelowej? b) Który z nośników wygeneruje najniższy koszt dotarcia do jak największej grupy docelowej? Zadanie na dziś: Określ, jakie media, środki i nośniki reklamy byłyby najodpowiedniejsze dla kampanii reklamowej marki Y oferującej czekolady wysokiej jakości w wyjątkowych cenach na terenie całego kraju. Odpowiedź uzasadnij.

Techniki przekazu reklamowego.

Wyróżniamy 7 podstawowych technik wykorzystywanych przy konstruowaniu przekazów reklamowych.  1. DEMONSTRACJA: przedstawia wszechstronność reklamowanego produktu, opisuje zalety, cechy oraz możliwości zastosowania danego towaru, statyczna (produkt w stanie spoczynku) lub dynamiczna (produkt w użyciu), czasem pojawia się w formie crash-testu przedstawiającego produkt w sytuacjach ekstremalnych, co ma udowodnić wysoką jakość reklamowanego produktu, dozwolone jest porównywanie z konkurencją i wykazanie przewagi. 2.  KAWAŁEK ŻYCIA: zazwyczaj działa wg schematu: problem -> rozwiązanie (produkt) -> zadowolenie, może przedstawiać zwykłych ludzi w sytuacjach codziennych,  odbiorca może się identyfikować z bohaterami, ukazuje łatwość rozwiązywania problemu dzięki reklamowanemu produktowi, w reklamie może pojawić się symbol, który wiąże się bezpośrednio  z reklamowaną marką i ma wzmocnić zapamiętywalność reklamy. 3.  REKOMENDACJA: pozytywna opinia z reguły wypowi

Charakterystyka reklamy prasowej oraz reklamy w czasopismach.

Omówimy na początku rys historyczny reklamy prasowej, a następnie jej wady i zalety. Kolejno zajmiemy się również przedstawieniem wad i zalet oraz form reklamy prasowej, form reklamy w czasopismach oraz omówieniem dostępnych modułów reklamowych. 1438 r.-wynalezienie czcionki przez J. Gutenberga, 1525 r.-pojawienie się pierwszej drukowanej ulotki, broszury reklamującej książkę (Niemcy), XVI w./XVII w.-w Anglii pojawiają się ręcznie malowane plakaty dotyczące pracy i pracowników, tj, SIQUIS, XV w.-w Polsce pojawia się reklama dworska w formie folderów po łacinie lub w j. niemieckim, 1704 r.-USA, gazeta opublikowała pierwsze ogłoszenie dotyczące poszukiwania przestępcy, koniec XIX w.-linotyp (automatyczne składanie i łamanie tekstu) wynaleziony w Niemczech przez Ottmara Mengenthallera, lata 90. XIX w.-Anglia, pojawiają się zdjęcia i barwne obrazy w kolorowych magazynach, Reklama prasowa-jak każda inna-ma swoje wady i zalety. Przedstawiłam je w tabeli znajdującej się poniżej.