Cykl życia produktu. Schemat:opracowanie własne. |
FAZA I-WPROWADZENIE
Na tym etapie uświadamiamy konsumentowi istnienie produktu/marki. Należy tutaj stworzyć znak firmowy. Reklama przybiera funkcję informacyjną. Głównym celem jest edukacja konsumentów oraz ich informowanie oraz kształtowanie wizerunku produktu. Cel stanowić może również zwiększenie stopnia świadomości marki, budowanie lojalności klientów. Chcemy wprowadzić na rynek nowy produkt/usługę oraz spowodować wzrost sprzedaży. Należy się więc skupić na działaniach z zakresu PR. W reklamach należy podkreślać zalety oferty oraz jej wyjątkowość. Powinno się ukazać oryginalność i unikatowość produktu/usługi, a w reklamie wykorzystać perswazję.
FAZA II-WZROST SPRZEDAŻY
Na tym etapie najważniejsze jest budowanie świadomości marki. Skupiamy się na budowaniu większej znajomości marki wśród klientów. Po raz kolejny w reklamie wykorzystujemy perswazję oraz skupiamy się na działaniach z zakresu PR. Powinniśmy wpłynąć na odbiorców w taki sposób, aby wybrali oni nasz produkt, a nie ofertę konkurencji. Zwracamy uwagę przede wszystkim na unikatowość oferty/marki. Na tym etapie ważne jest budowanie lojalności klientów. Reklama powinna pełnić funkcję nakłaniającą i konkurencyjną.
FAZA III-DOJRZAŁOŚĆ PRODUKTU
Na tym etapie najważniejsze jest podkreślanie różnic i korzyści. Wzmacniamy lojalność klientów wobec marki oraz jej świadomość. Reklama znów wykorzystuje perswazję. W treści przekazu reklamowego umieszczamy informacje o nowych korzyściach wynikających z zakupu. Można również zawrzeć informacje o ewentualnych modyfikacjach/wzbogaceniach produktu. Reklama pełni funkcję przypominającą i stabilizacyjną.
FAZA IV-SPADEK SPRZEDAŻY
Na tym etapie najważniejsze jest przypominanie o produkcie oraz marce i nakłanianie klientów do zakupu. Reklama wykorzystuje perswazję. W treści reklamy podkreślamy dodatkowe korzyści wynikające z zakupu. Wskazane jest dodawanie gadżetów reklamowych, udzielanie rabatów, obniżanie cen. Warto skupić się na promocji uzupełniającej oraz na przeciwdziałaniu konkurencji. Reklama przyjmuje funkcję przypominającą i perswazyjną.
Zadanie na dziś: Wskaż, w jaki sposób firma może budować świadomość marki oraz lojalność klientów. Odpowiedź uzasadnij.
Zdecydowanie na rynku nie brakuje profesjonalnych firm wyspecjalizowanych w reklamie internetowej. Nie oznacza to oczywiście, że reklamą w sieci nie możemy zająć się samodzielnie. Jest to jak najbardziej możliwe. Szukając informacji na temat reklamy internetowej warto zajrzeć na portal internetowy http://adnext.pl/onas/content-marketing/ na którym często publikowane są ciekawe informacje na temat e-marketingu.
OdpowiedzUsuń