Przejdź do głównej zawartości

Przekaz reklamowy a cykl życia produktu.

Poniższy wykres ilustruje cykl życia produktu.

Cykl życia produktu. Schemat:opracowanie własne.


FAZA I-WPROWADZENIE
Na tym etapie uświadamiamy konsumentowi istnienie produktu/marki. Należy tutaj stworzyć znak firmowy. Reklama przybiera funkcję informacyjną. Głównym celem jest edukacja konsumentów oraz ich informowanie oraz kształtowanie wizerunku produktu. Cel stanowić może również zwiększenie stopnia świadomości marki, budowanie lojalności klientów. Chcemy wprowadzić na rynek nowy produkt/usługę oraz spowodować wzrost sprzedaży. Należy się więc skupić na działaniach z zakresu PR. W reklamach należy podkreślać zalety oferty oraz jej wyjątkowość. Powinno się ukazać oryginalność i unikatowość produktu/usługi, a w reklamie wykorzystać perswazję.

FAZA II-WZROST SPRZEDAŻY
Na tym etapie najważniejsze jest budowanie świadomości marki. Skupiamy się na budowaniu większej znajomości marki wśród klientów. Po raz kolejny w reklamie wykorzystujemy perswazję oraz skupiamy się na działaniach z zakresu PR. Powinniśmy wpłynąć na odbiorców w taki sposób, aby wybrali oni nasz produkt, a nie ofertę konkurencji. Zwracamy uwagę przede wszystkim na unikatowość oferty/marki. Na tym etapie ważne jest budowanie lojalności klientów. Reklama powinna pełnić funkcję nakłaniającą i konkurencyjną.

FAZA III-DOJRZAŁOŚĆ PRODUKTU
Na tym etapie najważniejsze jest podkreślanie różnic i korzyści. Wzmacniamy lojalność klientów wobec marki oraz jej świadomość. Reklama znów wykorzystuje perswazję. W treści przekazu reklamowego umieszczamy informacje o nowych korzyściach wynikających z zakupu. Można również zawrzeć informacje o ewentualnych modyfikacjach/wzbogaceniach produktu. Reklama pełni funkcję przypominającą i stabilizacyjną.

FAZA IV-SPADEK SPRZEDAŻY
Na tym etapie najważniejsze jest przypominanie o produkcie oraz marce i nakłanianie klientów do zakupu. Reklama wykorzystuje perswazję. W treści reklamy podkreślamy dodatkowe korzyści wynikające z zakupu. Wskazane jest dodawanie gadżetów reklamowych, udzielanie rabatów, obniżanie cen. Warto skupić się na promocji uzupełniającej oraz na przeciwdziałaniu konkurencji. Reklama przyjmuje funkcję przypominającą i perswazyjną.

Zadanie na dziś: Wskaż, w jaki sposób firma może budować świadomość marki oraz lojalność klientów. Odpowiedź uzasadnij.

Komentarze

  1. Zdecydowanie na rynku nie brakuje profesjonalnych firm wyspecjalizowanych w reklamie internetowej. Nie oznacza to oczywiście, że reklamą w sieci nie możemy zająć się samodzielnie. Jest to jak najbardziej możliwe. Szukając informacji na temat reklamy internetowej warto zajrzeć na portal internetowy http://adnext.pl/onas/content-marketing/ na którym często publikowane są ciekawe informacje na temat e-marketingu.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Klasyfikacja mediów i środków reklamowych oraz ich nośników.

Omawiając te zagadnienia powinniśmy wyjść od definicji mediów, środków i nośników reklamy. Zatem: -medium reklamy to kanał komunikacyjny, za pomocą którego dociera informacja, -środek reklamy to konkretny środek tworzący dane medium, -nośnik reklamy to konkretna forma przekazywania informacji reklamowych. Źródło: opracowanie własne. Jak ocenić media wykorzystywane w kampaniach reklamowych? Należy określić: a) Czy dany nośnik gwarantuje dotarcie do grupy docelowej? b) Który z nośników wygeneruje najniższy koszt dotarcia do jak największej grupy docelowej? Zadanie na dziś: Określ, jakie media, środki i nośniki reklamy byłyby najodpowiedniejsze dla kampanii reklamowej marki Y oferującej czekolady wysokiej jakości w wyjątkowych cenach na terenie całego kraju. Odpowiedź uzasadnij.

Techniki przekazu reklamowego.

Wyróżniamy 7 podstawowych technik wykorzystywanych przy konstruowaniu przekazów reklamowych.  1. DEMONSTRACJA: przedstawia wszechstronność reklamowanego produktu, opisuje zalety, cechy oraz możliwości zastosowania danego towaru, statyczna (produkt w stanie spoczynku) lub dynamiczna (produkt w użyciu), czasem pojawia się w formie crash-testu przedstawiającego produkt w sytuacjach ekstremalnych, co ma udowodnić wysoką jakość reklamowanego produktu, dozwolone jest porównywanie z konkurencją i wykazanie przewagi. 2.  KAWAŁEK ŻYCIA: zazwyczaj działa wg schematu: problem -> rozwiązanie (produkt) -> zadowolenie, może przedstawiać zwykłych ludzi w sytuacjach codziennych,  odbiorca może się identyfikować z bohaterami, ukazuje łatwość rozwiązywania problemu dzięki reklamowanemu produktowi, w reklamie może pojawić się symbol, który wiąże się bezpośrednio  z reklamowaną marką i ma wzmocnić zapamiętywalność reklamy. 3.  REKOMENDACJA: pozytywna opinia z reguły wypowi

Charakterystyka reklamy prasowej oraz reklamy w czasopismach.

Omówimy na początku rys historyczny reklamy prasowej, a następnie jej wady i zalety. Kolejno zajmiemy się również przedstawieniem wad i zalet oraz form reklamy prasowej, form reklamy w czasopismach oraz omówieniem dostępnych modułów reklamowych. 1438 r.-wynalezienie czcionki przez J. Gutenberga, 1525 r.-pojawienie się pierwszej drukowanej ulotki, broszury reklamującej książkę (Niemcy), XVI w./XVII w.-w Anglii pojawiają się ręcznie malowane plakaty dotyczące pracy i pracowników, tj, SIQUIS, XV w.-w Polsce pojawia się reklama dworska w formie folderów po łacinie lub w j. niemieckim, 1704 r.-USA, gazeta opublikowała pierwsze ogłoszenie dotyczące poszukiwania przestępcy, koniec XIX w.-linotyp (automatyczne składanie i łamanie tekstu) wynaleziony w Niemczech przez Ottmara Mengenthallera, lata 90. XIX w.-Anglia, pojawiają się zdjęcia i barwne obrazy w kolorowych magazynach, Reklama prasowa-jak każda inna-ma swoje wady i zalety. Przedstawiłam je w tabeli znajdującej się poniżej.