Przejdź do głównej zawartości

Styl przekazu reklamowego.

Tworząc przekaz reklamowy odgórnie musimy nadać mu jakiś konkretny styl. Zazwyczaj jest on uwarunkowany grupą docelową do jakiej ten przekaz ma trafić. Innym językiem napiszemy reklamę przeznaczoną dla grupy nastolatków, a innym-do lekarzy specjalistów. Wyróżniamy 4 podstawowe style: publiczny, naukowy, dziennikarski i potoczny.

Styl publiczny zazwyczaj związany jest z elementami pozasłownymi, czyli np. gestykulacją, intonacją czy przerywnikami. Często stosowana jest wtedy perswazja, a cała reklama może odwoływać się do inteligencji odbiorcy. Zazwyczaj wykorzystywany jest w politycznych kampaniach wyborczych oraz w reklamach banków i innych instytucji finansowych.

Styl naukowy to właśnie ten styl, którym pisalibyśmy do lekarzy specjalistów. Musi być on wiarygodny, a słownictwo fachowe i specjalistyczne. Częstą scenerią takich reklam są laboratoria. Mile widziane są konkretne dane, tabele, wykresy czy wyniki badań.

Styl dziennikarski jest bardzo dynamiczny i wykorzystuje szybki przekaz słowny. Zazwyczaj pojawia się w reklamach telewizyjnych oraz dokumentach. Jest bardzo różnorodny językowo i zazwyczaj zostaje okrojony do krótkich zdań. Kierowany jest szczególnie do młodych odbiorców ze względu na wspomniany wyżej dynamiczny charakter.

Styl potoczny kierowany jest do młodych ludzi. Charakteryzuje się prostym językiem, czasem wykorzystuje kolokwializmy. Może zawierać elementy emocjonalne, zazwyczaj wykorzystywany jest przy produktach o stosunkowo niskiej cenie,

W tym miejscu warto również wspomnieć o efekcie pierwszeństwa i o efekcie świeżości.

Efekt pierwszeństwa polega na tym, że informacja otrzymana wcześniej wywiera większy wpływ na tworzenie ogólnego wrażenia niż informacja otrzymana później. Pierwsza informacja będzie bowiem stanowiła punkt odniesienia dla kolejnych informacji jakie dotrą do odbiorcy.

Efekt świeżości polega na tym, że silniej oddziałują na konsumenta informacje, które dotarły jako ostatnie, czyli są "najświeższe".

Zadanie na dziś: Skonstruuj po jednym przekazie reklamowym do każdego z wymienionych powyżej stylów.

Komentarze

  1. Generalnie bez reklamy żadna z firm nie byłaby w stanie się rozwijać więc nie można o niej zapominać . Jeśli chodzi o działania w internecie zwłaszcza pozycjonowanie to warto zaznajomić się z ofertą firmy Green Parrot - prawdziwi profesjonaliści

    OdpowiedzUsuń
  2. Najlepiej jak reklamą uda się klientów zaskoczyć prawda? A takim zaskoczeniem może być logo firmy umieszczone na taśmie do pakowania, od https://tcmservice.pl/produkty-kategoria/tasmy-z-nadrukiem/ można takie zamówić. Firma wykonuje dowolne nadruki, na taśmach różnego rodzaju.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Klasyfikacja mediów i środków reklamowych oraz ich nośników.

Omawiając te zagadnienia powinniśmy wyjść od definicji mediów, środków i nośników reklamy. Zatem: -medium reklamy to kanał komunikacyjny, za pomocą którego dociera informacja, -środek reklamy to konkretny środek tworzący dane medium, -nośnik reklamy to konkretna forma przekazywania informacji reklamowych. Źródło: opracowanie własne. Jak ocenić media wykorzystywane w kampaniach reklamowych? Należy określić: a) Czy dany nośnik gwarantuje dotarcie do grupy docelowej? b) Który z nośników wygeneruje najniższy koszt dotarcia do jak największej grupy docelowej? Zadanie na dziś: Określ, jakie media, środki i nośniki reklamy byłyby najodpowiedniejsze dla kampanii reklamowej marki Y oferującej czekolady wysokiej jakości w wyjątkowych cenach na terenie całego kraju. Odpowiedź uzasadnij.

Techniki przekazu reklamowego.

Wyróżniamy 7 podstawowych technik wykorzystywanych przy konstruowaniu przekazów reklamowych.  1. DEMONSTRACJA: przedstawia wszechstronność reklamowanego produktu, opisuje zalety, cechy oraz możliwości zastosowania danego towaru, statyczna (produkt w stanie spoczynku) lub dynamiczna (produkt w użyciu), czasem pojawia się w formie crash-testu przedstawiającego produkt w sytuacjach ekstremalnych, co ma udowodnić wysoką jakość reklamowanego produktu, dozwolone jest porównywanie z konkurencją i wykazanie przewagi. 2.  KAWAŁEK ŻYCIA: zazwyczaj działa wg schematu: problem -> rozwiązanie (produkt) -> zadowolenie, może przedstawiać zwykłych ludzi w sytuacjach codziennych,  odbiorca może się identyfikować z bohaterami, ukazuje łatwość rozwiązywania problemu dzięki reklamowanemu produktowi, w reklamie może pojawić się symbol, który wiąże się bezpośrednio  z reklamowaną marką i ma wzmocnić zapamiętywalność reklamy. 3.  REKOMENDACJA: pozytywna opinia z reguły wypowi

Charakterystyka reklamy prasowej oraz reklamy w czasopismach.

Omówimy na początku rys historyczny reklamy prasowej, a następnie jej wady i zalety. Kolejno zajmiemy się również przedstawieniem wad i zalet oraz form reklamy prasowej, form reklamy w czasopismach oraz omówieniem dostępnych modułów reklamowych. 1438 r.-wynalezienie czcionki przez J. Gutenberga, 1525 r.-pojawienie się pierwszej drukowanej ulotki, broszury reklamującej książkę (Niemcy), XVI w./XVII w.-w Anglii pojawiają się ręcznie malowane plakaty dotyczące pracy i pracowników, tj, SIQUIS, XV w.-w Polsce pojawia się reklama dworska w formie folderów po łacinie lub w j. niemieckim, 1704 r.-USA, gazeta opublikowała pierwsze ogłoszenie dotyczące poszukiwania przestępcy, koniec XIX w.-linotyp (automatyczne składanie i łamanie tekstu) wynaleziony w Niemczech przez Ottmara Mengenthallera, lata 90. XIX w.-Anglia, pojawiają się zdjęcia i barwne obrazy w kolorowych magazynach, Reklama prasowa-jak każda inna-ma swoje wady i zalety. Przedstawiłam je w tabeli znajdującej się poniżej.