Tworząc przekaz reklamowy odgórnie musimy nadać mu jakiś konkretny styl. Zazwyczaj jest on uwarunkowany grupą docelową do jakiej ten przekaz ma trafić. Innym językiem napiszemy reklamę przeznaczoną dla grupy nastolatków, a innym-do lekarzy specjalistów. Wyróżniamy 4 podstawowe style: publiczny, naukowy, dziennikarski i potoczny.
Styl publiczny zazwyczaj związany jest z elementami pozasłownymi, czyli np. gestykulacją, intonacją czy przerywnikami. Często stosowana jest wtedy perswazja, a cała reklama może odwoływać się do inteligencji odbiorcy. Zazwyczaj wykorzystywany jest w politycznych kampaniach wyborczych oraz w reklamach banków i innych instytucji finansowych.
Styl naukowy to właśnie ten styl, którym pisalibyśmy do lekarzy specjalistów. Musi być on wiarygodny, a słownictwo fachowe i specjalistyczne. Częstą scenerią takich reklam są laboratoria. Mile widziane są konkretne dane, tabele, wykresy czy wyniki badań.
Styl dziennikarski jest bardzo dynamiczny i wykorzystuje szybki przekaz słowny. Zazwyczaj pojawia się w reklamach telewizyjnych oraz dokumentach. Jest bardzo różnorodny językowo i zazwyczaj zostaje okrojony do krótkich zdań. Kierowany jest szczególnie do młodych odbiorców ze względu na wspomniany wyżej dynamiczny charakter.
Styl potoczny kierowany jest do młodych ludzi. Charakteryzuje się prostym językiem, czasem wykorzystuje kolokwializmy. Może zawierać elementy emocjonalne, zazwyczaj wykorzystywany jest przy produktach o stosunkowo niskiej cenie,
W tym miejscu warto również wspomnieć o efekcie pierwszeństwa i o efekcie świeżości.
Efekt pierwszeństwa polega na tym, że informacja otrzymana wcześniej wywiera większy wpływ na tworzenie ogólnego wrażenia niż informacja otrzymana później. Pierwsza informacja będzie bowiem stanowiła punkt odniesienia dla kolejnych informacji jakie dotrą do odbiorcy.
Efekt świeżości polega na tym, że silniej oddziałują na konsumenta informacje, które dotarły jako ostatnie, czyli są "najświeższe".
Zadanie na dziś: Skonstruuj po jednym przekazie reklamowym do każdego z wymienionych powyżej stylów.
Styl publiczny zazwyczaj związany jest z elementami pozasłownymi, czyli np. gestykulacją, intonacją czy przerywnikami. Często stosowana jest wtedy perswazja, a cała reklama może odwoływać się do inteligencji odbiorcy. Zazwyczaj wykorzystywany jest w politycznych kampaniach wyborczych oraz w reklamach banków i innych instytucji finansowych.
Styl naukowy to właśnie ten styl, którym pisalibyśmy do lekarzy specjalistów. Musi być on wiarygodny, a słownictwo fachowe i specjalistyczne. Częstą scenerią takich reklam są laboratoria. Mile widziane są konkretne dane, tabele, wykresy czy wyniki badań.
Styl dziennikarski jest bardzo dynamiczny i wykorzystuje szybki przekaz słowny. Zazwyczaj pojawia się w reklamach telewizyjnych oraz dokumentach. Jest bardzo różnorodny językowo i zazwyczaj zostaje okrojony do krótkich zdań. Kierowany jest szczególnie do młodych odbiorców ze względu na wspomniany wyżej dynamiczny charakter.
Styl potoczny kierowany jest do młodych ludzi. Charakteryzuje się prostym językiem, czasem wykorzystuje kolokwializmy. Może zawierać elementy emocjonalne, zazwyczaj wykorzystywany jest przy produktach o stosunkowo niskiej cenie,
W tym miejscu warto również wspomnieć o efekcie pierwszeństwa i o efekcie świeżości.
Efekt pierwszeństwa polega na tym, że informacja otrzymana wcześniej wywiera większy wpływ na tworzenie ogólnego wrażenia niż informacja otrzymana później. Pierwsza informacja będzie bowiem stanowiła punkt odniesienia dla kolejnych informacji jakie dotrą do odbiorcy.
Efekt świeżości polega na tym, że silniej oddziałują na konsumenta informacje, które dotarły jako ostatnie, czyli są "najświeższe".
Zadanie na dziś: Skonstruuj po jednym przekazie reklamowym do każdego z wymienionych powyżej stylów.
Generalnie bez reklamy żadna z firm nie byłaby w stanie się rozwijać więc nie można o niej zapominać . Jeśli chodzi o działania w internecie zwłaszcza pozycjonowanie to warto zaznajomić się z ofertą firmy Green Parrot - prawdziwi profesjonaliści
OdpowiedzUsuńNajlepiej jak reklamą uda się klientów zaskoczyć prawda? A takim zaskoczeniem może być logo firmy umieszczone na taśmie do pakowania, od https://tcmservice.pl/produkty-kategoria/tasmy-z-nadrukiem/ można takie zamówić. Firma wykonuje dowolne nadruki, na taśmach różnego rodzaju.
OdpowiedzUsuń