Na początku omówimy krótki rys historyczny oraz zalety i wady reklamy radiowej.
lata 20. XX w-rozpoczęcie prac nad reklamą radiową,
1922 r.-w Stanach Zjednoczonych została wyemitowana pierwsza reklama radiowa (rozgłośnia Wind & Earth & Air & Fire),
18 sierpnia 1925 r.-powstanie Polskiego Radia z siedzibą w Warszawie,
18 kwietnia 1926 r.-Polskie Radio rozpoczyna regularną emisję słowami "Halo, halo Polskie Radio Warszawa, fale 480",
1927 r.-Polskie Radio rozpoczyna pierwsza międzynarodową wymianę programów,
3 maja 1927 r.- na antenie rozgłośni poznańskiej (obecnie Radio Merkury) nastąpiła pierwsza emisja reklamy radiowej w Polsce
Aby odbiorca zapamiętał reklamę radiową powinien ją usłyszeć od 3 do 5 razy.
Zasady tworzenia reklamy radiowej:
1. dźwięki i głosy muszą być dobrane tak, aby powodowały odpowiednią reakcję odbiorcy,
2. należy podać jedną obietnicą, będącą główną wytyczną strategii,
3. kilkukrotnie powtarzamy markę, nazwę produktu, miejsce kupna oraz czas trwania promocji,
4. oceniamy to, jak brzmi efekt,
5. reklama musi być jasna i jednoznacznie zrozumiała dla odbiorcy.
Elementy scenariusza reklamy radiowej:
I. Wprowadzenie:
-przyciągnięcie uwagi słuchacza,
-wywołanie zainteresowania grupy docelowej,
-podkreślenie treści, wywołanie odpowiedniego nastroju dzięki dźwiękowi i muzyce.
II. Rozwinięcie:
-prezentacja zalet produktu,
-opisanie podstawowego aspektu produktu,
-podkreślanie zalet,
-przedstawienie problemów wynikającego z nieposiadania reklamowanego produktu.
III. Podsumowanie:
-zachęcenie do działania,
-wskazanie miejsca, gdzie można nabyć dany produkt/usługę,
-podanie ostatecznych powodów, dla których należy kupić produkt,
-powtórzenie nazwy produktu i marki,
Zadanie na dziś: Skonstruuj przykładowy scenariusz spotu radiowego 30-sekundowego dla marki X chcącej zareklamować nową promocję na sprzęt narciarski.
lata 20. XX w-rozpoczęcie prac nad reklamą radiową,
1922 r.-w Stanach Zjednoczonych została wyemitowana pierwsza reklama radiowa (rozgłośnia Wind & Earth & Air & Fire),
18 sierpnia 1925 r.-powstanie Polskiego Radia z siedzibą w Warszawie,
18 kwietnia 1926 r.-Polskie Radio rozpoczyna regularną emisję słowami "Halo, halo Polskie Radio Warszawa, fale 480",
1927 r.-Polskie Radio rozpoczyna pierwsza międzynarodową wymianę programów,
3 maja 1927 r.- na antenie rozgłośni poznańskiej (obecnie Radio Merkury) nastąpiła pierwsza emisja reklamy radiowej w Polsce
Źródło: opracowanie własne. |
Zasady tworzenia reklamy radiowej:
1. dźwięki i głosy muszą być dobrane tak, aby powodowały odpowiednią reakcję odbiorcy,
2. należy podać jedną obietnicą, będącą główną wytyczną strategii,
3. kilkukrotnie powtarzamy markę, nazwę produktu, miejsce kupna oraz czas trwania promocji,
4. oceniamy to, jak brzmi efekt,
5. reklama musi być jasna i jednoznacznie zrozumiała dla odbiorcy.
Elementy scenariusza reklamy radiowej:
I. Wprowadzenie:
-przyciągnięcie uwagi słuchacza,
-wywołanie zainteresowania grupy docelowej,
-podkreślenie treści, wywołanie odpowiedniego nastroju dzięki dźwiękowi i muzyce.
II. Rozwinięcie:
-prezentacja zalet produktu,
-opisanie podstawowego aspektu produktu,
-podkreślanie zalet,
-przedstawienie problemów wynikającego z nieposiadania reklamowanego produktu.
III. Podsumowanie:
-zachęcenie do działania,
-wskazanie miejsca, gdzie można nabyć dany produkt/usługę,
-podanie ostatecznych powodów, dla których należy kupić produkt,
-powtórzenie nazwy produktu i marki,
Zadanie na dziś: Skonstruuj przykładowy scenariusz spotu radiowego 30-sekundowego dla marki X chcącej zareklamować nową promocję na sprzęt narciarski.
Ciekawy wpis. Myślę, że będzie to kolejna rzecz, którą zaplanuję u siebie w firmie. Teraz postawnowiłam, że zajmę się brandingiem i innymi działaniami, aby trochę wzmocnić moją obecność w branży. Znalazłam w sieci firmę Necon (zobacz projekt). Co o tym myślisz? :)
OdpowiedzUsuńZ jakiej formy reklamy korzystacie w przypadku Waszego biznesu? Osobiście chciałbym Wam polecić stronę http://premiergroup.pl/pl/ , na której znajdziecie ofertę producenta najróżniejszych kubków, filiżanek, kufli i wiele więcej. Ich produkty są w pełni spersonalizowane i przygotowane do indywidualnych potrzeb klientów.
OdpowiedzUsuńJa bym wybierał jednak tą reklamę stacjonarną również. nie każdy słucha radia, nie każdy też siedzi godzinami w internecie aby tam zauważył każdą reklamę. Na taśmie od https://tcmservice.pl/ można umieścić logo firmy i dane kontaktowe, jeśli nadaje się dużo paczek to będzie to dodatkowa forma promocji biznesu.
OdpowiedzUsuń