Przejdź do głównej zawartości

Charakterystyka reklamy radiowej.

Na początku omówimy krótki rys historyczny oraz zalety i wady reklamy radiowej.

lata 20. XX w-rozpoczęcie prac nad reklamą radiową,
1922 r.-w Stanach Zjednoczonych została wyemitowana pierwsza reklama radiowa (rozgłośnia Wind & Earth & Air & Fire),
18 sierpnia 1925 r.-powstanie Polskiego Radia z siedzibą w Warszawie,
18 kwietnia 1926 r.-Polskie Radio rozpoczyna regularną emisję słowami "Halo, halo Polskie Radio Warszawa, fale 480",
1927 r.-Polskie Radio rozpoczyna pierwsza międzynarodową wymianę programów,
3 maja 1927 r.- na antenie rozgłośni poznańskiej (obecnie Radio Merkury) nastąpiła pierwsza emisja reklamy radiowej w Polsce
Źródło: opracowanie własne.
Aby odbiorca zapamiętał reklamę radiową powinien ją usłyszeć od 3 do 5 razy.

Zasady tworzenia reklamy radiowej:
1. dźwięki i głosy muszą być dobrane tak, aby powodowały odpowiednią reakcję odbiorcy,
2. należy podać jedną obietnicą, będącą główną wytyczną strategii,
3. kilkukrotnie powtarzamy markę, nazwę produktu, miejsce kupna oraz czas trwania promocji,
4. oceniamy to, jak brzmi efekt,
5. reklama musi być jasna i jednoznacznie zrozumiała dla odbiorcy.

Elementy scenariusza reklamy radiowej:
I. Wprowadzenie:
-przyciągnięcie uwagi słuchacza,
-wywołanie zainteresowania grupy docelowej,
-podkreślenie treści, wywołanie odpowiedniego nastroju dzięki dźwiękowi i muzyce.
II. Rozwinięcie:
-prezentacja zalet produktu,
-opisanie podstawowego aspektu produktu,
-podkreślanie zalet,
-przedstawienie problemów wynikającego z nieposiadania reklamowanego produktu.
III. Podsumowanie:
-zachęcenie do działania,
-wskazanie miejsca, gdzie można nabyć dany produkt/usługę,
-podanie ostatecznych powodów, dla których należy kupić produkt,
-powtórzenie nazwy produktu i marki,

Zadanie na dziś: Skonstruuj przykładowy scenariusz spotu radiowego 30-sekundowego dla marki X chcącej zareklamować nową promocję na sprzęt narciarski.

Komentarze

  1. Ciekawy wpis. Myślę, że będzie to kolejna rzecz, którą zaplanuję u siebie w firmie. Teraz postawnowiłam, że zajmę się brandingiem i innymi działaniami, aby trochę wzmocnić moją obecność w branży. Znalazłam w sieci firmę Necon (zobacz projekt). Co o tym myślisz? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z jakiej formy reklamy korzystacie w przypadku Waszego biznesu? Osobiście chciałbym Wam polecić stronę http://premiergroup.pl/pl/ , na której znajdziecie ofertę producenta najróżniejszych kubków, filiżanek, kufli i wiele więcej. Ich produkty są w pełni spersonalizowane i przygotowane do indywidualnych potrzeb klientów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bym wybierał jednak tą reklamę stacjonarną również. nie każdy słucha radia, nie każdy też siedzi godzinami w internecie aby tam zauważył każdą reklamę. Na taśmie od https://tcmservice.pl/ można umieścić logo firmy i dane kontaktowe, jeśli nadaje się dużo paczek to będzie to dodatkowa forma promocji biznesu.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Klasyfikacja mediów i środków reklamowych oraz ich nośników.

Omawiając te zagadnienia powinniśmy wyjść od definicji mediów, środków i nośników reklamy. Zatem: -medium reklamy to kanał komunikacyjny, za pomocą którego dociera informacja, -środek reklamy to konkretny środek tworzący dane medium, -nośnik reklamy to konkretna forma przekazywania informacji reklamowych. Źródło: opracowanie własne. Jak ocenić media wykorzystywane w kampaniach reklamowych? Należy określić: a) Czy dany nośnik gwarantuje dotarcie do grupy docelowej? b) Który z nośników wygeneruje najniższy koszt dotarcia do jak największej grupy docelowej? Zadanie na dziś: Określ, jakie media, środki i nośniki reklamy byłyby najodpowiedniejsze dla kampanii reklamowej marki Y oferującej czekolady wysokiej jakości w wyjątkowych cenach na terenie całego kraju. Odpowiedź uzasadnij.

Techniki przekazu reklamowego.

Wyróżniamy 7 podstawowych technik wykorzystywanych przy konstruowaniu przekazów reklamowych.  1. DEMONSTRACJA: przedstawia wszechstronność reklamowanego produktu, opisuje zalety, cechy oraz możliwości zastosowania danego towaru, statyczna (produkt w stanie spoczynku) lub dynamiczna (produkt w użyciu), czasem pojawia się w formie crash-testu przedstawiającego produkt w sytuacjach ekstremalnych, co ma udowodnić wysoką jakość reklamowanego produktu, dozwolone jest porównywanie z konkurencją i wykazanie przewagi. 2.  KAWAŁEK ŻYCIA: zazwyczaj działa wg schematu: problem -> rozwiązanie (produkt) -> zadowolenie, może przedstawiać zwykłych ludzi w sytuacjach codziennych,  odbiorca może się identyfikować z bohaterami, ukazuje łatwość rozwiązywania problemu dzięki reklamowanemu produktowi, w reklamie może pojawić się symbol, który wiąże się bezpośrednio  z reklamowaną marką i ma wzmocnić zapamiętywalność reklamy. 3.  REKOMENDACJA: pozytywna opinia z reguły wypowi

Charakterystyka reklamy prasowej oraz reklamy w czasopismach.

Omówimy na początku rys historyczny reklamy prasowej, a następnie jej wady i zalety. Kolejno zajmiemy się również przedstawieniem wad i zalet oraz form reklamy prasowej, form reklamy w czasopismach oraz omówieniem dostępnych modułów reklamowych. 1438 r.-wynalezienie czcionki przez J. Gutenberga, 1525 r.-pojawienie się pierwszej drukowanej ulotki, broszury reklamującej książkę (Niemcy), XVI w./XVII w.-w Anglii pojawiają się ręcznie malowane plakaty dotyczące pracy i pracowników, tj, SIQUIS, XV w.-w Polsce pojawia się reklama dworska w formie folderów po łacinie lub w j. niemieckim, 1704 r.-USA, gazeta opublikowała pierwsze ogłoszenie dotyczące poszukiwania przestępcy, koniec XIX w.-linotyp (automatyczne składanie i łamanie tekstu) wynaleziony w Niemczech przez Ottmara Mengenthallera, lata 90. XIX w.-Anglia, pojawiają się zdjęcia i barwne obrazy w kolorowych magazynach, Reklama prasowa-jak każda inna-ma swoje wady i zalety. Przedstawiłam je w tabeli znajdującej się poniżej.